رهاورد دانش رهاورد دانش .

رهاورد دانش

اتوماسیون صنعتی چیست به طور خلاصه…

بیایید به طور خلاصه تعریف کنیم که اتوماسیون خرید اینورتر هایتک صنعتی به چه معناست، سیستم های اتوماسیون صنعتی چیست. اتوماسیون صنعتی کل همکاری است که از طریق افراد و ماشین آلات در یک کارخانه یا محل کار صنعتی تحقق می یابد. در واقع می توان نام این همکاری را توزیع کار گذاشت. به لطف اتوماسیون صنعتی، کارهای انجام شده با نیروی انسانی به ماشین ها منتقل شده است. البته قدرت بدنی همیشه لازم است، اما حمایت از نیروی ذهنی با ماشین ها مزایای زیادی به همراه خواهد داشت. بیایید با پاسخ به سوالات اتوماسیون چیست، اتوماسیون یعنی چه؟ اتوماسیون توزیع وظایف بین انسان و ماشین در کاری است که باید انجام شود. همچنین می توان آن را به عنوان تحقق یا کنترل تولید با استفاده از سیستم های مکانیکی، الکترونیکی و رایانه ای تعریف کرد. به لطف اتوماسیون صنعتی، هدف آن افزایش کیفیت و انعطاف پذیری در هر مرحله از فرآیندهای تولید است. علاوه بر این، هدف آن کاهش هزینه ها است. اتوماسیون صنعتی به طور خودکار عمل می کند و فرآیندهای صنعتی را کنترل می کند. سیستم های کنترلی مانند ربات ها، کامپیوترها و فناوری های اطلاعاتی در سیستم های اتوماسیون صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند. این سیستم ها می توانند جایگزین نیروی انسانی شوند، بنابراین تولید بیشتر با نیروی انسانی کمتر صورت می گیرد. باز هم به لطف این سیستم ها، هدف افزایش کیفیت و انعطاف پذیری در فرآیند تولید است. اتوماسیون صنعتی در نتیجه مطالعات بزرگ پدید آمده است، بنابراین می توان آن را انقلابی پس از انقلاب صنعتی نامید. هدف اتوماسیون صنعتی ایجاد سیستم هایی است که 24 ساعت شبانه روز کار می کنند و در نتیجه اطمینان از ادامه تولید بدون توقف است. بنابراین از هزینه ها و هزینه های پرسنل سود حاصل می شود. هدف اولیه سیستم های اتوماسیون صنعتی که امروزه مورد استفاده قرار می گیرد افزایش انعطاف پذیری، سرعت و کیفیت در فرآیند تولید بدون توجه به زمان است. سطح اتوماسیون صنعتی به طور مستقیم با نیروی انسانی و نیروی ماشین اعمال شده در منطقه کار متناسب است. به عبارت دیگر اگر نیروی انسانی یک ماشین بیشتر از توان ماشین باشد، نیمه اتوماسیون در آن کارخانه وجود دارد. اما اگر برعکس وجود داشته باشد، یعنی اگر قدرت ماشین بیش از حضور انسان باشد، می توان استنباط کرد که اتوماسیون کامل برای آن کارخانه یا محل کار محقق شده است.

حوزه فناوری های اتوماسیون صنعتی چیست؟

بیایید با حوزه های استفاده از اتوماسیون صنعتی ادامه دهیم. البته این فقط در مورد کارخانه ها یا کارگاه های بزرگ صدق نمی کند. امروزه تقریباً در هر رشته تجاری می توان با اتوماسیون صنعتی روبرو شد. عصر، عصر فناوری است و هدف اولیه، تسریع در تولید و کاهش هزینه هاست. به همین دلیل، اکنون کسب و کارها می خواهند از حداقل نیروی انسانی و حداکثر نیروی ماشین استفاده کنند. به این ترتیب تولید متوقف نمی شود و تولید انبوه صورت می گیرد; ناگفته نماند که نیازی به هزینه اضافی پرسنلی نیست. فن آوری های اتوماسیون صنعتی در بسیاری از زمینه ها استفاده می شود. بعضی از اینها؛ صنعت تولید، صنعت خودرو، برنامه های کاربردی سلامت، تحقیقات علمی و مطالعات علمی، دستگاه های بهداشتی، صنعت مبلمان. با افزایش دسترسی به اطلاعات، فناوری نیز با این دسترسی همگام شده است. همچنین می توان گفت که اتوماسیون صنعتی در آینده نزدیک با این درخواست دسترسی و فناوری بیشتر وارد زندگی بشر خواهد شد.

مزایای اتوماسیون صنعتی چیست؟

اتوماسیون صنعتی ده ها مزیت را به همراه دارد. این نه تنها هزینه را کاهش می دهد، بلکه امکان تولید انبوه را نیز فراهم می کند. بیایید مزایای سیستم اتوماسیون صنعتی را در چند مورد بیان کنیم.

1 - هزینه کم

البته هدف اولیه هر کسب و کاری کسب درآمد است. این فرآیند کسب درآمد نیز با پایین نگه داشتن هزینه ها صورت می گیرد. یکی از موثرترین راه‌ها برای پایین نگه داشتن هزینه‌ها، کاهش نیروی انسانی است که در آن اتوماسیون صنعتی مزیتی را ایجاد می‌کند. نیاز به نیروی انسانی در تولید را کاهش می دهد و در نتیجه هزینه های پرسنل را کاهش می دهد. هزینه کم سود را در بلندمدت تضمین می کند. هزینه پرسنل به موارد زیادی اشاره دارد، نه فقط پرداخت حقوق. ده ها هزینه مانند پرداخت SSK، مرخصی با حقوق، مرخصی یا پاداش وجود دارد. کاهش این هزینه ها منجر به کاهش هزینه ها می شود.

2 - سرعت تولید

مهم نیست که یک کسب و کار چقدر کارمند دارد، ممکن است همیشه نتوان در پایان روز 24/7 کار کرد. اگرچه این امر می تواند در سیستم های شیفتی اتفاق بیفتد، اما در پایان روز نیروی انسانی و هزینه های اضافی وجود خواهد داشت. به لطف سیستم های اتوماسیون صنعتی، کار می تواند 24/7 انجام شود. این به معنای افزایش بالای تولید است. کارها به صورت خودکار و بدون اتلاف وقت انجام می شوند و میزان خطا به حداقل می رسد. حتی در سیستم های اتوماسیون پیشرفته، همه چیز به طور خودکار انجام می شود، تا بسته بندی محصولات.

3 - افزایش کیفیت

کارمندان پس از مدتی خسته می شوند زیرا تلاش بدنی خود را در کار انجام می دهند و برخی اختلالات تمرکز رخ ​​می دهد که نتیجه بسیار طبیعی است. تو اون روز بودی

https://bit.ly/3g5rgOf


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۱ دی ۱۴۰۱ساعت: ۱۲:۲۸:۵۵ توسط:مجتبی موضوع: نظرات (0)