رهاورد دانش رهاورد دانش .

رهاورد دانش

رشد کشاورزی ارگانیک و تکنیک های جدید کشاورزی

بدیهی است که کشت های فشرده روشی نمایندگی اینورتر هایتک پایدار برای رویارویی با آینده نیست. رشد بی رویه مناطق کشت، قطع گسترده درختان یا مصرف بیش از حد آب، اقداماتی هستند که باید پایان یابد. در سال‌های آتی، مواد غذایی ارگانیک از بازار کوچکی به بخش عمده تولید تبدیل خواهد شد.

 

اشکال جدید کشت

هیدروپونیک، یک سیستم کشت که از محلول‌های معدنی به جای خاک کشاورزی استفاده می‌کند، یا آیروپونیک، فرآیندی که در یک محیط هوایی انجام می‌شود، به عنوان راه‌حل‌هایی برای نیازهای ناشی از افزایش چشمگیر جمعیت، اهمیت پیدا می‌کند. از آنجایی که تغذیه همه انسان ها به روش سنتی امکان پذیر نخواهد بود، این سیستم های جدید با چالش افزایش تولید بدون نیاز به مساحت بزرگتر مواجه خواهند شد. استفاده از سیستم‌های نور مصنوعی با انرژی‌های تجدیدپذیر در سراسر سیاره گسترش خواهد یافت.

علاوه بر این، هیدروپونیک و ایروپونیک هر دو نیاز به مصرف آب کمتری دارند. در بسیاری از موارد مصرف آب 15 برابر کمتر از سیستم های سنتی است. این صرفه جویی عمدتا به دلیل تبخیر کمتر است، زیرا نیازی به آبیاری نیست، زیرا آب از طریق برخی از مجاری که ریشه ها هستند به گردش در می آید. علاوه بر این، آب مورد استفاده به طور مداوم بازیافت می شود.


غذای سالم تر با ردپای کربن کمتر
با افزایش غیرقابل توقف تقاضا، مواد غذایی ارگانیک راه حلی برای بسیاری از مشکلات مرتبط با کشاورزی انبوه خواهد بود. استفاده از فن آوری های جدید امکان حذف مواد شیمیایی و کودهای مصنوعی را فراهم می کند و محلول های طبیعی عاری از آلاینده ها را ترویج می کند.

به همین ترتیب، تجارت منصفانه در سراسر جهان و همچنین مصرف غذاهای محلی ترویج خواهد شد. استفاده از روش های جدید کشت مانند هیدروپونیک یا ایروپونیک امکان کشت سبزیجات را در هر انبار صنعتی فراهم می کند. به این ترتیب تامین جمعیت بدون استفاده از وسایل حمل و نقل آلاینده آسان تر خواهد شد.

سیاست های کشاورزی اتحادیه اروپا در این راستا حرکت می کند. انتظار می رود تا سال 2030، 30 درصد کاهش انتشار دی اکسید کربن در جو توسط کشاورزان اروپایی انجام شود.

کشاورزی در آینده متضمن تغییرات بزرگی در سطح لجستیک و فناوری خواهد بود. سیستم های کشت و نحوه کود دهی و بخور دادن محصولات نیز متفاوت خواهد بود. علاوه بر این، وابستگی به محصولات شیمیایی کاهش می یابد و محصولات نزدیکتر و سالم تری به دست می آید. این تغییرات چالش بزرگی برای مصرف کنندگان خواهد بود.

 

برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱ خرداد ۱۴۰۲ساعت: ۰۵:۱۱:۵۰ توسط:مجتبی موضوع: نظرات (0)