رهاورد دانش رهاورد دانش .

رهاورد دانش

تهویه مطبوع برق و مصرف برق در ساعت

بسیاری از کاربران هنگام تصمیم به خرید میزان مصرف برق یک کولر گازی، مفاهیم مختلف را با هم اشتباه می گیرند. باید بین: نمایندگی نصب کولر گازی اصفهان

مصرف برق، یعنی مصرف انرژی از شبکه برق؛


قدرت سرمایش/گرمایش (اثر سرما و گرمایش)، یعنی میزان سرما/گرمای تولید شده پس از پردازش انرژی الکتریکی مصرفی.
هر دوی این مقادیر بر حسب وات (وات) یا کیلووات (کیلووات) اندازه گیری می شوند. در هر تهویه مطبوع و در دستورالعمل های مربوط به آن، اطلاعاتی در مورد میزان مصرف انرژی و همچنین انتشار آن وجود دارد، اما در حال حاضر به صورت گرما یا سرما.

این نام‌گذاری‌ها را با W/h و kW/h اشتباه نگیرید، زیرا این نام‌گذاری‌ها مقدار انرژی تولید شده در ساعت را منتقل می‌کنند. ساعت به عنوان مثال، یک کولر گازی با توان مصرفی 700 وات به مدت یک ساعت کار می کرد، در حالی که به 700 وات ساعت یا 0.7 کیلووات ساعت نیاز داشت.

به طور معمول، مصرف برق نشان داده شده توسط سازنده می تواند به طور قابل توجهی با مصرف واقعی متفاوت باشد. این به این دلیل است که مقدار اسمی در دفترچه راهنما بر اساس استاندارد اندازه‌گیری ISO 5151 محاسبه می‌شود، جایی که مقادیر دما کاملاً ثابت هستند - با پنجره‌های بسته و دهانه درها 27 درجه سانتی‌گراد در داخل خانه و 35 درجه سانتی‌گراد در خارج، و زمان کارکرد در هر روز بیش از 2 ساعت نیست. هنگام استفاده از تجهیزات کنترل آب و هوا در شرایط خانگی یا صنعتی، این پارامترها بسیار متفاوت هستند.

بهره وری انرژی و ارتباط آن با مصرف برق
کلاس های بهره وری انرژی
کلاس های بهره وری انرژی
چیزی به نام بهره وری انرژی در کولر گازی وجود دارد. چیست؟ منظور از این تعریف، نسبت بین توان خروجی برای سرمایش/گرمایش و مصرف برق است که در EER (سرمایش) / COP (گرمایش) - ضریب بهره وری انرژی نشان داده شده است. هر چه عدد نهایی بیشتر باشد، بازده بالاتر و هزینه کمتری از نظر هزینه برق، کولر گازی در نظر گرفته می شود.

لازم به یادآوری است که هر تهویه مطبوع 3 برابر کمتر از تولید انرژی مصرف می کند، زیرا برق فقط برای گردش فریون از طریق مدار خنک کننده و تبدیل آن استفاده می شود.

میزان مصرف برق کولر گازی را می توان با یک مثال عینی در نظر گرفت. اگر فرض کنیم که خانوار در یک سیستم اسپلیت دیواری در دماهای متوسط ​​میانگین برق مصرفی تقریباً دارد. 1.2 کیلو وات و یک بار سرد تقریباً تولید می کند. 3.5 کیلو وات، ضریب بهره وری انرژی آن نزدیک به 3 کیلو وات خواهد بود. این یک عملکرد متوسط ​​در نظر گرفته می شود.

با توجه به مقادیر EER و COP، طبقات بهره وری انرژی متشکل از 7 واحد (A-G) را ایجاد کردند، همانطور که در تصویر نشان داده شده است. مطلوب ترین ها از نظر هزینه برق دستگاه هایی هستند که با کلاس A مطابقت دارند.

چه چیزی مصرف برق را تعیین می کند
چه چیزی مصرف برق کولر گازی را هنگام استفاده تعیین می کند؟ در اینجا چندین عامل مهم است:

پتانسیل کمپرسور؛
تفاوت دما در خیابان و داخل خانه؛
عملکردی که باید انجام شود؛
اثر خنک کننده، یعنی بار سرد
اگرچه بلافاصله شایان ذکر است که وابستگی به مصرف تهویه مطبوع فقط با اینورترها به این دلایل رخ می دهد. مدل هایی که در حالت استارت-استاپ کار می کنند (دما رسیده → خاموش؛ دما دوباره تغییر کرده → روشن) مقادیر ثابتی از مصرف برق دارند، اما برای رسیدن به پارامترهای تنظیم شده به زمان بیشتری نیاز دارند.

ظرفیت کمپرسور
مقایسه اینورتر و کولر گازی استارت استاپ
مقایسه اینورتر و کولر گازی استارت استاپ
هرچه سرعت کمپرسور کمتر باشد، مصرف انرژی کمتر می شود. چنین تهویه مطبوع کم مصرف اغلب یک راه اینورتر برای کنترل عملکرد کمپرسور دارند، زمانی که با رسیدن به مقادیر دمای تنظیم شده، مصرف انرژی به طور خودکار ذخیره می شود.

بنابراین، اینورترها در مقایسه با استارترهای معمولی که همیشه در همان حالت جریان کار می کنند، خرید سودآورتری در نظر گرفته می شوند.

اختلاف دما
هر چه اختلاف دما بین اتاق و خیابان بیشتر باشد، مصرف برق در سیستم تهویه مطبوع بر حسب کیلووات بیشتر است. اگر دمای خیابان 40 درجه سانتیگراد باشد و در خانه باید دمای 22 درجه سانتیگراد را تنظیم کنید، هزینه آن بیشتر از دمای 25 درجه سانتیگراد در خارج خواهد بود.

در یک سیستم تهویه مطبوع با تبدیل انرژی خطی، مصرف برق به ازای هر بدون تایمر، اما با رسیدن به دمای تنظیم شده، کمپرسور آن خاموش می شود و با افزایش آن روشن می شود.

توابع مختلف
عملکردهای مختلف نیاز به زمان متفاوتی دارند. در اصل، قیاسی با بخش قبل وجود دارد. هیچ تغییری در کولر گازی در کولر گازی بر حسب کیلو وات در ساعت ایجاد نمی شود، اما با هزینه های زمانی زیاد، تعداد کیلوواتی که کولر گازی می خورد افزایش می یابد، بنابراین هزینه پرداخت قبوض بیشتر می شود.

کار سرد
چه رابطه ای بین ظرفیت خنک کننده و میزان مصرف برق کولر گازی از شبکه وجود دارد؟ در واقع، رابطه ساده است - هر چه شاخص های بار سرد بالاتر باشد، الفو بالاتر است


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۹ مرداد ۱۴۰۲ساعت: ۱۱:۳۸:۴۰ توسط:مجتبی موضوع: نظرات (0)