رهاورد دانش رهاورد دانش .

رهاورد دانش

10 فایده فندق خام

فواید مصرف فندق برای بدن به شمردن انچوچک ختم نمی شود. هم فواید آن برای سلامتی و هم طعم آن باعث می شود مردم آن را بسیار ترجیح دهند. بنابراین، فواید فندق خام چیست؟

مصرف فندق خام هم از نظر سیر نگه داشتن آن و هم از نظر فواید سلامتی توسط متخصصان به شدت توصیه می شود. فندق بو داده نشده دو برابر فندق بو داده آنتی اکسیدان دارد.

 

1. سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند
روغن فندق منبع غنی ویتامین E است. ویتامین E که به تقویت سیستم ایمنی معروف است، با جلوگیری از تجزیه گلبول های قرمز، خطر کم خونی را کاهش می دهد. گردش خون مناسب با کاهش خطر تب، سرماخوردگی و سایر بیماری ها، سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند.

2. احساس سیری می دهد

حاوی مقدار زیادی فیبر، پروتئین و چربی بالاست که احساس سیری می دهد. به خصوص متخصصان تغذیه، قبل از تهیه لیست خود، یک وعده (6-7 قطعه) فندق را برای میان وعده توصیه می کنند. از بدن در برابر دریافت کالری بالا محافظت می کند و در عین حال از پرخوری جلوگیری می کند. البته باید توجه داشت که مصرف زیاد فندق با تاثیر معکوس منجر به افزایش وزن می شود.

3-تقویت اعصاب

فندق همچنین منبع غنی ویتامین B6 است. ویتامین B6؛ این یک ویتامین ضروری برای ایجاد میلین، غلاف عصب است که سرعت و کارایی سیگنال های الکتریکی را افزایش می دهد و عملکرد صحیح سیستم عصبی را تضمین می کند. علاوه بر این، ترشح هورمون‌هایی مانند سروتونین، ملاتونین و اپی نفرین با حمایت ویتامین B6 صورت می‌گیرد تا سیستم عصبی ما بتواند به طور سالم عمل کند.

4. از سلامت مغز محافظت می کند

فندق حاوی مواد شیمیایی گیاهی مانند پروآنتوسیانیدین، کورستین و کامفرول است. این پروآنتوسیانیدین ها به گروهی به نام فلاونوئیدها تعلق دارند. فلاونوئیدها از سلامت مغز حمایت می کنند. علاوه بر این، از آنجایی که سرشار از اسیدهای آمینه تریپتوفان و ایزولوسین است، از نظر روحی و روانی احساس بهتری در فرد ایجاد می کند.

5. خطر دیابت را کاهش می دهد

بهبود عدم تحمل گلوکز زمانی مشاهده شد که بیماران دیابتی فندق را به رژیم غذایی روزانه خود اضافه کردند. فندق یک غذای فیبری است. فیبر نه تنها هضم را بهبود می بخشد، بلکه قند خون را متعادل می کند و خطر ابتلا به دیابت را از بین می برد.

6. کلسترول را کاهش می دهد

فندق حاوی روغن هایی است که برای سلامت قلب مفید است. به عنوان مثال، به لطف اسید اولئیک، به کاهش سطح کلسترول بد (LDL) کمک می کند، در حالی که به افزایش سطح کلسترول خوب (HDL) در بدن کمک می کند. مصرف منظم فندق باعث کاهش 27 درصدی کلسترول می شود. مطالعات علمی نشان می دهد افرادی که به طور منظم فندق مصرف می کنند، خطر مرگ ناشی از حمله قلبی را کاهش می دهند.

7. در برابر سرطان محافظت می کند

فندق یک آنتی اکسیدان قوی است. این نه تنها سلول های بدن را تجدید می کند، بلکه با کاهش سلول های دارای DNA آسیب دیده و تومور، خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد. بتا سیتوسترول، ترکیبی که در فندق یافت می شود، خطر ابتلا به سرطان سینه و پروستات را نیز کاهش می دهد.


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲ بهمن ۱۴۰۱ساعت: ۰۳:۵۴:۲۷ توسط:مجتبی موضوع: نظرات (0)