رهاورد دانش رهاورد دانش .

رهاورد دانش

زباله های الکترونیکی

مشکل سیستم مصرف
بسیاری از زباله های الکترونیکی حاصل از فناوری های قدیمی هنوز پردازش یا بازیافت نشده اند. بهترین خریدار ضایعات کامپیوتر
ITU بسیاری از زباله های الکترونیکی حاصل از فناوری های قدیمی هنوز پردازش یا بازیافت نشده اند.
مانند مد، لوازم الکترونیکی نیز به سرعت تغییر سبک می‌دهند و چندین برابر درآمد شرکت‌هایی که آن‌ها را تولید می‌کنند به فروش «جدید و پیشرفته‌ترین» و با قیمت‌های مقرون‌به‌صرفه بستگی دارد.

درست مانند لباس‌هایی که می‌پوشیم، در نهایت همه گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها، دوربین‌ها و لوازم خانگی به زباله تبدیل می‌شوند و اگر در نظر بگیریم که صنعت لوازم الکترونیکی مصرفی سالانه با نرخ 6 درصد افزایش می‌یابد، تقاضای جهانی همچنان در حال افزایش است، در حالی که سیستم‌های بازیافت پشت سر گذاشت. فروش برد موبایل کیلویی

در اتحادیه اروپا، پیشرو جهان در بازیافت زباله های الکترونیکی، تنها 35 درصد از آن به عنوان به درستی جمع آوری و بازیافت گزارش شده است، در حالی که در بقیه کره زمین، میانگین 20 درصد است.

80 درصد باقی مانده گزارش نمی شود و بیشتر آنها در زیر زمین مدفون می شوند. لازم به ذکر است که زباله های الکترونیکی زیست تخریب پذیر نیستند و عدم بازیافت کافی با این واقعیت تشدید می شود که دستگاه ها به طور فزاینده ای کوچکتر و پیچیده تر می شوند و بازیافت مواد آنها را به یک فرآیند گران تبدیل می کند.

همچنین سردرگمی و اطلاعات نادرست در بین مصرف کنندگان از نظر نحوه مدیریت این زباله ها وجود دارد. در بسیاری از موارد، موادی که باید از هم جدا شوند، مانند باتری ها، لامپ ها، گوشی های هوشمند، کابل ها و رایانه ها، به سطل زباله "عادی" ریخته می شوند.

عدم آگاهی در مورد نحوه بازیافت و نگرانی در مورد امنیت داده های مصرف کننده به این معنی است که مقادیر زیادی زباله در کشوها، گاراژها، اتاق خواب ها و دفاتر در سرتاسر جهان در انتظار رسیدگی است. قیمت ضایعات مانیتور

بازیافت غیررسمی


کارگران یک مرکز غیررسمی بازیافت زباله های الکترونیکی در غنا.
UNEP/K. کارگران Loeffelbein در یک مرکز غیررسمی بازیافت زباله های الکترونیکی در غنا.
در بسیاری از کشورها، زنان و کودکان تا 30 درصد از نیروی کار در پردازش غیررسمی زباله های الکترونیکی را تشکیل می دهند که آنها را به ویژه آسیب پذیر می کند.

هنگامی که مادران آینده در معرض ترکیبات سمی قرار می گیرند، خطرات زیادی وجود دارد. مطالعات جمع آوری شده توسط سازمان ملل نشان می دهد که سقط جنین های خود به خودی و زایمان های زودرس و همچنین کاهش وزن و سایز نوزادان افزایش یافته است. همچنین بروز نقص های مادرزادی و مرگ و میر نوزادان زیاد است.

بسیاری از زباله های الکترونیکی تولید شده در کشورهای در حال توسعه به صورت قانونی یا غیرقانونی به کشورهای فقیر ارسال می شود و سپس به صورت غیررسمی توسط بخشی شامل زنان و کودکان پردازش می شود.

عناصر سرطان‌زای سمی زباله‌های الکترونیکی نیز در خون کارگران غیررسمی که در محل سوزاندن این محصولات برای استخراج فلزات کار می‌کنند، یافت شده است. مکان هایی که این اتفاق می افتد به نوبه خود به نوعی «مرکز اقتصادی» تبدیل شده اند که فروشندگان مواد غذایی و سکونتگاه های غیررسمی را جذب می کند که به نوبه خود دامنه آلودگی را افزایش می دهد.

 

برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۸ دی ۱۴۰۲ساعت: ۰۹:۳۵:۴۵ توسط:مجتبی موضوع: نظرات (0)