رهاورد دانش رهاورد دانش .

رهاورد دانش

کاتالیزور و بررسی آن

از سوی دیگر، میکرو فلور همچنین می‌تواند از طریق فرآیندهای تخریب، اثر منفی بر روی یک سوخت ایجاد کند، وضعیتی که می‌تواند در مورد نفت سفید (سوخت هوانوردی) که از بین رفتن آن، به‌ویژه توسط قارچ‌ها، به‌عنوان سوخت نامیده می‌شود، نگران‌کننده باشد. علت اصلی برخوردهای هوایی (یانگ چن، کانتادو، لین، 1992) (فراری، نیروتی، آلبورنوز، 1998). مطالعات مربوط به تجزیه بیولوژیکی فرآورده های نفتی به این نتیجه رسیدند که بیش از 80 درصد به باکتری ها اختصاص دارد. با این حال، این توانایی در قالب ها و مخمرها توصیف شده است، اما با فرکانس کمتر (اطلس، 1981؛ سرنیگلیا، کوئروو، 1981؛ ساترلند، 2004 و نیلسون، آلارد، 2008). خاک کاتالیزور کیلویی چند

به دلیل فقدان اطلاعات در مورد آلودگی میکروبی در سوخت های ذخیره شده، نمی توان تعیین کرد که آیا این سطوح تخریب میکروبی بر پارامترهای کیفیت سوخت تأثیر دارد یا اینکه آیا این ویژگی ها می توانند در مقادیر مجاز حفظ شوند. علاوه بر این، در نتیجه آلودگی میکروبی سوخت، انفجارهایی که در موتورهای احتراق داخلی رخ می دهد ناقص هستند، یعنی تمام انرژی سوخت فسیلی را نمی سوزانند و محصولات جانبی سمی مانند مونوکسید کربن (CO) تولید می کنند. . ) هیدروکربن های احتراق نشده (HC) یا دود (C).

علاوه بر این، این باکتری‌ها همراه با سوخت به داخل موتور پمپ می‌شوند، که فیلتر و انژکتورهای سوخت را مسدود می‌کند، طول عمر آن‌ها را کاهش می‌دهد و شرایط کارکرد موتور را ایجاد می‌کند که برای کارکرد کارآمد مناسب نیست، علاوه بر آن نیاز به تغییر ایجاد می‌کند. خرابی انژکتورها یا فیلترها ضایعات کاتالیزور

2. اهداف و فرضیه های مرتبط با پشتیبانی فنی

فرضیه های این اثر عبارتند از:


آلودگی باکتریایی در سوخت های فسیلی را می توان با استفاده از سیستم کاتالیزور EcoEvol متوقف و اصلاح کرد.

سوخت‌های فسیلی که از طریق سیستم کاتالیست EcoEvol تحت تصفیه یا تصفیه کاتالیزوری قرار می‌گیرند، عملکرد موتورهای احتراق داخلی را بهبود می‌بخشند.

کاتالیست EcoEvol C
شکل 1
کاتالیست EcoEvol C
شرح خود
3. چارچوب نظری/وضعیت هنر

وجود باکتری در سوخت یکی از دلایل اصلی خرابی موتور است. باکتری ها و قارچ ها ذرات نامحلول را تشکیل می دهند که می توانند فیلترهای سوخت و اجزای مختلف سیستم تزریق را مسدود کنند. آنها همچنین می توانند سطوح فلزی از جمله مخازن ذخیره سازی و پمپ ها را خورده کنند، زیرا اسیدهای آلی را تشکیل می دهند که به تشدید ناپایداری این ترکیب کمک می کند. قیمت خاک کاتالیزور

از سوی دیگر، کاهش میزان گوگرد در سوخت، آن را در برابر رشد میکروبی آسیب پذیر می کند. علاوه بر حذف اکسیژن و نیتروژن، فرآیند حذف گوگرد از سوخت نیاز به ورود آب دارد. هنگامی که سوخت آلوده می شود ، آب در سوخت دیزل به یک زمین پرورش برای باکتری ها و قارچ ها تبدیل می شود (هیل و هیل ، 1993).

مهمترین نیاز برای رشد میکروبی در سوخت ها ، آب است که تقریباً همیشه وجود دارد ، به دلایل زیر:


1. رطوبت محیط می تواند روی دیواره های مخزن متراکم شود و با سوخت مخلوط شود.
2. رطوبت موجود در هوا می تواند از طریق درب مخزن شناور یا دریچه های دیگر وارد شود.
3. طراحی مخزن ضعیف آب را به طور کارآمد تخلیه نمی کند.
4- آب را می توان به عنوان بالاست (در کشتی ها) یا برای پاکسازی سیستم تأمین اضافه کرد.
علاوه بر این، اکسیژن به طور معمول به مقدار کافی در مخازن سوخت تقطیر وجود دارد و هنگامی که دوباره پر می شوند، به طور مداوم دوباره پر می شود. با این حال، اگرچه سوخت بی هوازی می شود، اما از حمله میکروبی محافظت نمی شود، زیرا موجودات اختیاری مانند Hormoconisresinae و سایر بی هوازی ها به رشد خود ادامه می دهند. عامل محدود کننده رشد احتمالاً در دسترس بودن مواد معدنی به ویژه فسفر است که عموماً کمتر از ppm 1 در سوخت وجود دارد. نیتروژن و آهن همچنین می توانند مواد مغذی محدود کننده مهمی باشند (Rajasekar ، Maruthmuthu ، Palaniswamy ، & Rajendram ، 2007).

بسیاری از مطالعات آزمایشگاهی نشان داده‌اند که قارچ‌ها در سیستم سوختی حاوی محلول نمک معدنی به‌عنوان فاز آبی بسیار راحت‌تر از آب یا حتی آب تخلیه مخزن رشد می‌کنند. با این حال، علاوه بر مواد معدنی وارد آب و سایر آلاینده‌های موجود در هوا، بسیاری از افزودنی‌هایی که اکنون در صنعت سوخت استفاده می‌شوند حاوی این عناصر معدنی حیاتی برای تکامل میکروبی هستند (راجاسکار و همکاران، 2007).

میکروارگانیسم ها می توانند از طریق وسایل مختلفی مانند هوا ، آب شستشوی آلوده ، از روی زمین وارد سوخت شوند.


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۷ دی ۱۴۰۲ساعت: ۰۹:۰۲:۱۶ توسط:مجتبی موضوع: نظرات (0)