رهاورد دانش رهاورد دانش .

رهاورد دانش

چرا بازیافت زباله های الکترونیکی مهم است؟


مشکل این وسایل الکتریکی و الکترونیکی این است ضایعات برد موبایل که به محض تبدیل شدن به زباله، آلودگی بالایی دارند. از یک طرف، اجزای پلاستیکی هستند که می توانند به آب رودخانه ها و دریاها ختم شوند. از سوی دیگر، اکثریت قریب به اتفاق حاوی مواد مضر هستند. ما در مورد فسفر، جیوه، کادمیوم یا برم صحبت می کنیم. بدون مدیریت صحیح، اینها نه تنها به سلامت مردم، بلکه به محیط زیست نیز آسیب های جدی وارد می کنند.

بنابراین، برای مثال، یک یخچال که بازیافت ضعیفی دارد، گازهای گلخانه‌ای را به اتمسفر منتشر می‌کند که معادل گازهای گلخانه‌ای خودرویی است که 15000 کیلومتر را طی می‌کند. یکی دیگر از موارد گویا، فسفر داخل تلویزیون است که می تواند تا 80000 لیتر آب را آلوده کند.

بازیافت زباله های الکترونیکی


زباله های الکترونیکی مانند این تلفن همراه قدیمی را می توان در هر نقطه تمیزی بازیافت کرد

فلزات هسته اصلی زباله های الکتریکی و الکترونیکی را تشکیل می دهند. استفاده مجدد از آنها به شما این امکان را می دهد که در پول و منابع در فرآیند استخراج خود صرفه جویی کنید. استخراج یکی از تهاجمی ترین مراحل با محیط است. بازیابی آنها به انرژی کمتری نیاز دارد (مثلاً در مورد مس 10٪ کمتر) نسبت به زمانی که از طبیعت استخراج شده باشند. و همچنین زباله کمتری وجود دارد (به طور بالقوه 98٪ کمتر). بدون اینکه فراموش کنیم بسیاری از مواد مورد استفاده در الکترونیک (مس، طلا، نقره یا آلومینیوم) به خودی خود ارزشمند هستند.

جالب توجه است که فرآیند بازیافت دستگاه های الکترونیکی در مقایسه با موارد مورد نیاز صنایع دیگر نسبتاً ساده است. اکثر قطعات را می توان با وسایل مکانیکی جدا کرد. و تخمین زده می شود که 70 درصد از هر دستگاه می تواند به مواد اولیه قابل استفاده تبدیل شود.

محل بازیافت این زباله ها


شهروندان می توانند با قرار دادن دستگاه های قدیمی یا آسیب دیده خود در یک نقطه تمیز، فعالانه همکاری کنند. تعداد زیادی در سراسر کشور وجود دارد، فقط باید نزدیکترین آنها را پیدا کنید. همچنین به یاد داشته باشید که هنگام خرید یک دستگاه جدید، فروشگاه باید دستگاه قدیمی را به صورت رایگان تحویل بگیرد.

بنیاد Ecolec یک سازمان غیرانتفاعی است که توسط انجمن های تجاری ایجاد شده است که نماینده بخش تولید کنندگان و واردکنندگان لوازم خانگی بزرگ و کوچک است. این در نتیجه تصویب فرمان سلطنتی 2008/2005 در مورد تجهیزات الکتریکی و الکترونیکی و مدیریت ضایعات آنها متولد شد. ماموریت آن مدیریت آنها از منظر زیست محیطی، اقتصادی و اجتماعی است. همواره با رعایت مقررات قانونی.

Ecolec به نگهداری و بهبود منابع طبیعی و انرژی از طریق جمع‌آوری، تصفیه، بازیابی و دفع زباله‌های تجهیزات الکتریکی و الکترونیکی (WEEE)، باتری‌ها و باتری‌ها کمک می‌کند. این سازمان همچنین به طور فعال در کار آگاهی از محیط زیست مشارکت دارد و فرهنگ توسعه پایدار را ترویج می کند.

https://arkabazyaft.ir/%d8%b6%d8%a7%db%8c%d8%b9%d8%a7%d8%aa-%d9%85%d9%88%d8%a8%d8%a7%db%8c%d9%84/


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۸ شهریور ۱۴۰۱ساعت: ۰۳:۲۹:۴۰ توسط:مجتبی موضوع: نظرات (0)