رهاورد دانش رهاورد دانش .

رهاورد دانش

سلام یخچال، زمان تعطیلات است!

زمانی از سال است که بیشتر مردم به مقصد مورد علاقه خود برای تعطیلات سفر می کنند. تعمیرات یخچال اسنوا در اصفهان در حالی که بیشتر ما مقداری غذا مخصوصاً برای مسافرت با خود می بریم، یخچال در خانه می ماند. اگر قرار است برای مدت طولانی دور باشیم باید آن را خاموش کنیم یا بگذاریم؟

وقتی در تعطیلات از خانه دور هستید با یخچال چه باید کرد؟ آیا باید آن را از برق بکشید، خاموش کنید یا آن را تنها بگذارید؟ اگر از آن دسته افرادی هستید که همه چیز را برای آرامش خاطر سازماندهی می کنید، این نکات کارشناسان ما را دوست خواهید داشت. همچنین مطمئن شوید که هیچ چیز مانع خروج و ورودی هوا نشود – این امر به ویژه در مورد فریزر مهم است – در غیر این صورت می‌تواند از عملکرد صحیح دستگاه جلوگیری کند.

مهم‌ترین نکته این است که به یاد داشته باشید اگر برای چند هفته از یخچال استفاده نمی‌کنید، آن را خالی، خشک و تمیز بگذارید. اگر در مورد ماه ها صحبت می کنیم، مطمئناً باید آن را خالی کنید، آن را کاملا تمیز کنید و از برق بکشید.

هیچ کس نمی خواهد پس از یک تعطیلات بسیار آرام و به یاد ماندنی به خانه بیاید و غذای فاسد را در یخچال پیدا کند. بنابراین توصیه می شود قبل از رسیدن به خانه از تمام مواد غذایی فاسد شدنی استفاده کنید. همچنین خرید کمتر مواد غذایی تازه در هفته منتهی به تعطیلات می تواند کمک خوبی باشد.

قبل از اینکه بگذارید آن را تمیز کنید (روشن)
همیشه ایده خوبی است که قبل از رفتن به تعطیلات یخچال را تمیز کنید. از آنجایی که احتمالاً در آن زمان یخچال تقریباً خالی است، فرصت خوبی برای تمیز کردن آن است. تمام قفسه ها و کشوها را بردارید و با محلول ملایم آب و جوش شیرین پاک کنید و داخل یخچال را هم زمان تمیز کنید. قبل از قرار دادن مجدد در یخچال، مطمئن شوید که دیوارهای داخلی و قطعات قابل جدا شدن کاملاً خشک شده باشند. اگر عجله دارید، بهتر است به خشکشویی بسنده کنید: تمام سطوح را با یک پارچه نرم پاک کنید.

این ممکن است قبل از رفتن به تعطیلات کمی سخت و آزاردهنده به نظر برسد، اما مطمئناً وقتی به خانه می‌آیید و یک یخچال تمیز و زیبا که بو نمی‌دهد، خوشحال خواهید شد. فقط به فکر جایگزین باشید... حتی کوچکترین فنجان ماست فراموش شده می تواند مشکلاتی ایجاد کند.

یخچال را روی عملکرد حالت تعطیلات تنظیم کنید


اکثر یخچال های مدرن عملکردی به نام "حالت تعطیلات" دارند. طراحی شده است تا مصرف انرژی را پایین نگه دارد و در عین حال ظرفیت خنک کنندگی خاصی را حفظ می کند. اگر بیش از دو روز دور باشید، در انرژی صرفه جویی می کنید که در غیر این صورت برای پایین نگه داشتن دمای یخچال استفاده می شود. با این حال، توجه داشته باشید که وقتی این عملکرد را روشن می کنید، یخچال باید (تقریبا) خالی باشد، زیرا دما برای نگهداری ایمن مواد غذایی مناسب نیست.

اکثر تولید کنندگان، از جمله Gorenje، دمای داخلی را در حالت اقتصادی از + 10 ° C تا + 15 ° C نگه می دارند (در برخی از مدل ها، کاربر می تواند دمای صرفه جویی در انرژی مورد نظر را انتخاب کند). این حالت به اصطلاح تعطیلات مزایای خود را نسبت به قطع کردن برق یخچال دارد، زیرا به جلوگیری از تشکیل کپک و بوی بد کمک می کند. برخی از یخچال ها و سردخانه ها دارای مهر و موم آنتی باکتریال برای محافظت بیشتر هستند. فقط به یاد داشته باشید که فقط زمانی باید از حالت تعطیلات استفاده کنید که همه مواد غذایی را از یخچال خارج کردید و فقط چند مورد فاسد نشدنی باقی مانده بود.

بسته به مدل یخچال، می توانید در حالت اقتصادی تا 50 درصد در مصرف برق صرفه جویی کنید.

Preprosti savvati za brezhibno stanje váša čládragá, ko boste med článkyami zdoma

در مورد دستگاه مکعب یخ چطور؟
اگر یخچال شما یک قطعه یخ ساز داخلی دارد، به یاد داشته باشید که آن را در حالت اصطلاحا تمیز کردن قرار دهید. در این حالت آب باقیمانده پایین می آید و از تشکیل کپک و کپک جلوگیری می کند. پس از اینکه یخ ساز برنامه تمیز کردن را کامل کرد، یخچال را از پریز برق جدا کرده و منبع آب را خاموش کنید (در صورت اتصال به منبع آب).


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ساعت: ۱۱:۰۶:۴۵ توسط:مجتبی موضوع: نظرات (0)