رهاورد دانش رهاورد دانش .

رهاورد دانش

منظور از برق صنعتی چیست؟


برق بخشی از زندگی روزمره ما است، اینورتر ls ما از آن برای شارژ تلفن همراه، روشن کردن دستگاه های الکترونیکی و غیره استفاده می کنیم. در بیمارستان ها برای نجات جان انسان ها ضروری است و در حمل و نقل شهری نیز استفاده می شود، اما وقتی اصطلاح برق صنعتی برای ما ذکر می شود چه می فهمیم؟ در این مقاله معنای و اهمیت آن در بشریت را به اختصار توضیح خواهیم داد.

فهرست

1 برق چیست؟
2 برق صنعتی چیست؟
3 جایی که برق صنعتی جریان دارد
4 وظایف برقکار صنعتی
5 تفاوت بین برق صنعتی و تجاری
برق چیست؟
برق یک ضرورت و یک خدمت اساسی ضروری برای نصب سیستم های روشنایی در فضاهای مسکونی، مراکز آموزشی، بیمارستان ها، بازرگانی، صنعتی و مناطق مختلف تولیدی است که نیاز به برق و روشنایی دارند.

بدون برق، بهره برداری از دستگاه ها، تجهیزات و ماشین هایی که کار را تسهیل می کنند و بهره وری و توسعه فناوری را افزایش می دهند امکان پذیر نخواهد بود. برق وجود روشنایی، ارتباطات رادیویی، تلویزیون و غیره را ممکن می سازد.

 

برق صنعتی چیست؟

به طور کلی، برق صنعتی آن چیزی است که در نتیجه فرآیندهای تکنولوژیکی تولید می شود و عمدتاً در صنعت استفاده می شود. یعنی برای بهره برداری از کارخانجات یا کارخانه های تولیدی، ماشین آلات، وسایل برقی، روشنایی، روشنایی و دستگاه های با توان متوسط ​​یا زیاد.

در حال حاضر حوزه فعالیت آن به انجام وظایف مربوط به کنترل های الکتریکی، تجهیزات و سیم کشی در یک کارخانه صنعتی یا کارخانه تولیدی گسترش یافته است.

what-is-industrial-electricity-1.jpg

جایی که برق صنعتی جریان دارد
برق صنعتی را می توان در تاسیسات الکتریکی، کارخانه های بسته بندی، مراکز معدنی، صنایع سیمان، نساجی و پلاستیک، کارخانه های گاز طبیعی، پتروشیمی، مراکز تعمیر و نگهداری برق، شرکت های ساختمانی، مراکز خرید، کارخانه های سوسیس و کالباس و غیره استفاده کرد.

همچنین، این است که اجازه می دهد تا شهرها، خیابان ها و فضاهای عمومی را روشن کنیم. به همین ترتیب می‌توانیم آن را در رفع مشکلات، نصب و تعمیر سیستم‌های تولیدی و همچنین در قطعات الکتریکی تأسیسات شرکت به کار ببریم.

where-the-industrial-electricity-runs-1.jpg

وظایف یک برقکار صنعتی


وظایف یک برقکار صنعتی متنوع است و به شرکتی که در آن کار می کند بستگی دارد. آنها مسئول طراحی، پیاده سازی و بهینه سازی سیستم های الکتریکی، انجام آزمایش ها و اندازه گیری ها و همچنین تجزیه و تحلیل و تفسیر نتایج برای ارزیابی و بهبود سیستم های الکتریکی هستند.

به همین ترتیب، آنها می توانند سیستم های الکتریکی را طراحی کنند، کار نصب، برنامه ریزی و تعمیر و نگهداری را روی ماشین های الکتریکی ساکن و دوار انجام دهند. آنها موتورهای القایی قفس سنجابی سه فازی و موتورهای الکتریکی تک فاز را از جمله به عقب می پیچند.

ابزارهایی که آنها برای انجام این عملکردها استفاده می کنند عبارتند از ولت متر، آمپرمتر، اسکلوسکوپ و سایر تجهیزات تست فنی. علاوه بر این، آنها نقشه ها و مشخصات را مطالعه و تفسیر می کنند و همچنین از مشخصات فنی حوزه کاری خود مطلع می شوند.

از سوی دیگر، متخصصان اختصاص داده شده به برق صنعتی نیز از جمله شایستگی های خود حل مسئله، تعمیر و نگهداری همه جانبه کارخانه های تولیدی، تست های عملکرد و بازرسی های دوره ای را دارند.

توابع-یک-صنعتی-الکتریک-1.jpg

تفاوت بین برق صنعتی و تجاری


تفاوت یک برقکار صنعتی و تجاری در محیطی است که در آن کار می کند. در حالی که برقکار تجاری در ساختمان های تجاری مانند فروشگاه های خرده فروشی، رستوران ها و غیره کار می کند. همیشه بررسی کنید که سیم کشی برق و اجزای آن سالم کار می کنند.

برقکار صنعتی معمولاً در کارخانه های تولیدی و تأسیسات تولیدی با ماشین آلات و سیستم های الکتریکی پیچیده، حساس و گران قیمت کار می کند.

http://bit.ly/3WVw9KS


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۳۰ آذر ۱۴۰۱ساعت: ۱۱:۰۰:۵۱ توسط:مجتبی موضوع: نظرات (0)