رهاورد دانش رهاورد دانش .

رهاورد دانش

سیستم های اتوماسیون صنعتی


از گذشته تا به امروز تحقیقات زیادی در جامعه انجام شده است که دائماً نیازمند نوآوری است. قیمت اینورتر اصفهان سیستم های اتوماسیون صنعتی توسعه یافته در این زمینه دومین گام بزرگ به ویژه پس از انقلاب صنعتی است. در سیستم‌های اتوماسیون صنعتی که می‌توانند جایگزین نیروی انسانی در هر بخش تجاری شوند، از سیستم‌های کنترل مهمی مانند ربات‌ها، کامپیوترها و فناوری‌های اطلاعاتی در صنعت استفاده می‌شود. به این ترتیب از افزایش کیفیت و انعطاف پذیری در تمامی فرآیندهای تولید اطمینان حاصل می شود.

اولین هدف سیستم های اتوماسیون صنعتی که در نتیجه مطالعات فراوان ایجاد شد، افزایش تولید با سیستم هایی بود که 24 ساعت شبانه روز کار می کنند و در نتیجه از هزینه های پرسنل سود می برد. با این حال، با استفاده از سیستم های اتوماسیون صنعتی امروزه، هدف آن افزایش انعطاف پذیری و کیفیت در فرآیند تولید است.

بنابراین، آیا استفاده از سیستم های اتوماسیون صنعتی مزیتی دارد؟ پاسخ به این سوال بدون تردید بله است. اطلاعات جامع در مورد این موضوع در زیر آورده شده است.

مزایای اتوماسیون صنعتی، شاخه های اتوماسیون صنعتی، اطلاعات اتوماسیون صنعتی،


مزایای اتوماسیون صنعتی

مزایای سیستم اتوماسیون صنعتی
هزینه های پایین تر
اتوماسیون صنعتی که نیاز به نیروی انسانی در تولید را کاهش می دهد، پرداخت های اضافی مانند پرداخت SSK، مرخصی استحقاقی، تعطیلات و پاداش پرسنل را حذف می کند. این امر سود را با هزینه کم تضمین می کند.

زمانی که سیستم های اتوماسیون صنعتی برای اولین بار نصب می شوند، هزینه مشخصی پرداخت می شود. با این حال، هنگامی که این سیستم ایجاد شد، امکان یافتن کارگرانی با دستمزد کمتر را فراهم می کند. مرکز فروش اینورتر اصفهان این باعث کاهش چشمگیر هزینه های شرکت می شود. علاوه بر این، سیستم های اتوماسیون ایجاد شده نیازی به تعمیر و نگهداری مداوم ندارند. این سیستم ها که خرابی چندانی ندارند حتی توسط یک مهندس داخل شرکت به راحتی قابل تعمیر و نگهداری هستند.

بهره وری بالا
هر چه تعداد کارگر در یک بخش مشغول به کار باشند، نمی توان به مدت 365 روز 24/7 کارگر را به کار گرفت. زیرا برای تعطیلات یا تعمیرات لازم است در کارخانه استراحت کنید. با این حال، تولید بدون وقفه در کارخانه های مجهز به سیستم های اتوماسیون صنعتی ادامه دارد. این به معنای نرخ بالای افزایش تولید است. در واقع، زمانی که سیستمی کاملاً مطابق با موادی که قرار است در یک کارخانه تولیدی مجهز به سیستم‌های اتوماسیون پیشرفته طراحی شود، ایجاد شود، کاری جز افزودن مواد اولیه وجود ندارد. این امکان وجود دارد که تمام کارها از مخلوط کردن مواد اولیه گرفته تا اکستروژن و بسته بندی به صورت خودکار انجام شود.

نرخ بالای کیفیت
کارگران پس از کار در یک ظرفیت مشخص خسته می شوند و احساس نیاز به استراحت می کنند. با این حال، دستگاه های نصب شده با سیستم های اتوماسیون این ظرفیت را دارند که به طور مداوم بدون خستگی کار کنند. یک کار مشخص با همان کیفیت و با همان سرعت با محصولات اتوماسیون صنعتی تولید می شود. در صورت عدم وجود خرابی الکتریکی و سیستمی، این محصولات که پتانسیل کار 24 ساعته را دارند، به طور مداوم محصولی با کیفیت یکسان تولید می کنند.

از آنجایی که سیستم اتوماسیون دارای ساختار ریاضی است، مطابق با داده های وارد شده به سیستم تولید می کند. بنابراین حاشیه خطایی وجود ندارد. در ماده اولیه ای که به صورت دستی وزن می کنید و برای تولید به مخلوط می رود، احتمالاً اختلافات گرمی وجود خواهد داشت، این تفاوت ها می تواند کارایی محصول را کاهش دهد. با این حال، هنگامی که اندازه گیری با اتوماسیون انجام می شود، محاسبات حتی برحسب میلی گرم هم خطا نمی دهد. تداوم محصول شما افزایش می یابد، محصولات مختلف ظاهر نمی شوند و شما همیشه می توانید محصولاتی با همان کیفیت تولید کنید.

انعطاف پذیری بالا
با توجه به هرگونه تغییر در خطوط تولید در بخش، ارائه آموزش به کارکنان ضروری است. اما در سیستم های اتوماسیون صنعتی وضعیت برعکس است. دستگاه ها را می توان به طور خاص برای کار جدید برنامه ریزی کرد. با Industry 4.0، مداخله در سیستم های اتوماسیون برنامه ریزی شده با زیرساخت آسان تر شده است. پس از اندکی آموزش، هرکسی که کار با کامپیوتر را بلد باشد، می تواند تغییرات و نوآوری های ساده ای در برنامه اتوماسیون ایجاد کند. به این ترتیب برای تغییر در کارخانه کار با دستگاه های اتوماسیون صنعتی نیازی به آموزش نیست.

تنها کاری که برای تولید باید انجام دهید این است که سیستم های اتوماسیون را دوباره برنامه ریزی کنید و دکمه را فشار دهید تا سفارش تولید را صادر کنید. آنها به یک دوره یادگیری اضافی، فرآیند سازگاری و آموزش جهت گیری نیاز ندارند. به همین دلیل، می توانید از نوآوری مورد نظر خود در موادی که تولید می کنید استفاده کنید و استراتژی های نوآورانه خود را اجرا کنید.

 

برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۳ بهمن ۱۴۰۱ساعت: ۱۱:۰۹:۱۶ توسط:مجتبی موضوع: نظرات (0)