رهاورد دانش رهاورد دانش .

رهاورد دانش

انواع سیستم های تهویه مطبوع و نمونه

 

در این مقاله، یک مطالعه تطبیقی ​​بین انواع اصلی سیستم های تهویه مطبوع تعمیر کولرگازی و اسپلیت اصفهان در ساختمان های موجود در بازار، تجزیه و تحلیل تجهیزات مختلف که با انواع تاسیسات مشخص می شود و کاربردهای هر یک از تاسیسات تهویه مطبوع را در آن متمایز می کند، بررسی شده است. خاص . .

این فناوری مبتنی بر تصفیه هوا توسط پمپ های حرارتی برای به دست آوردن کنترل همزمان رطوبت، دما، تمیزی و توزیع در فضاهای داخلی مانند یک اتاق یا یک ساختمان است.

طبقه بندی
طبقه بندی سیستم های تهویه مطبوع را می توان با توجه به سیستمی که برای گرفتن انرژی اولیه یا انتقال آن استفاده می کنند نام برد. با توجه به خصیصه، آنها را بر اساس موارد زیر تشخیص می دهیم:

سیستم های هوا – هوا (تاسیسات کامل هوا)


سیستم های هوا – آب
آب – سیستم های آب (کلیه تاسیسات آب)
سیستم های آب – هوا
وقتی در مورد شبکه ای از طریق هوا-هوا یا هوا-آب و آب-آب یا آب-هوا صحبت می کنیم، اولین مفهوم مبتنی بر سیال مبادله با آن واحد خارجی (Outdoor) و مفهوم دوم بر اساس یونیت داخلی است. . در واقع در ابتدا نام آن رسانه ای است که با آن تجهیزات متراکم می شود، زمانی که به کابینی که می خواهیم تهویه مطبوع کنیم، سرما می دهیم، یعنی:

EL Air – Air: تبادل در نصب با هوا بین هر دو واحد.
هوا – آب: تعویض در نصب با هوا در یونیت خارجی و با آب در یونیت داخلی.
آب – آب: تبادل در نصب با آب بین هر دو واحد.
آب – هوا: تعویض در نصب با آب در یونیت خارجی و با هوا در واحد داخلی.
با توجه به این مقدمه مختصر در مورد سیستم تهویه مطبوع، یک سوال قابل تفسیر وجود دارد ... آیا مدار اولیه با آن واحد داخلی و ثانویه به بیرون مطابقت دارد؟ از یک مبدل یک سیال اولیه وجود دارد که در واقع گرمای خود را مبادله می کند تا آن دما را تغییر دهد. ما آن سیالی را که باعث ایجاد آن تغییر در یک اولیه و تغییر یافته تغییر یافته می شود، ثانویه می نامیم.


به یاد داریم که مقاله جالبی در مورد انواع لعاب در منازل داریم که ممکن است مورد توجه قرار گیرد.

سیستم Air-Air چیست؟
متداول ترین سیستم های تهویه مطبوع را می توان در زمینه ساخت و سازهای مسکونی، مغازه ها یا به عنوان مثال، واحدهای بانکی با قدرت کوچک یافت.

این تاسیسات را می‌توان در سقف‌ها و دیوارهای کاذب متصل به پخش‌کننده‌های هوا و کانال‌های دارای یونیت بیرونی که معمولاً توسط لوله‌های مسی عایق با زهکش‌های مربوطه متصل می‌شود، مشاهده کرد. سال‌های نه چندان دور، گاهی اوقات می‌توانستیم آنها را روی پنجره‌ها نصب کنیم که قسمت خارجی آن در حال تبادل گرما است.

در نمودار زیر از نصب تهویه مطبوع، نحوه عملکرد یک تجهیزات تهویه مطبوع را بهتر می بینیم:


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ساعت: ۰۳:۰۵:۲۴ توسط:مجتبی موضوع: نظرات (0)