رهاورد دانش رهاورد دانش .

رهاورد دانش

قطع برق در کارخانه ها به دلیل خشکسالی در سیچوان ادامه دارد


در استان سیچوان در غرب چین، کمبود برق ادامه دارد اینورتر آیمستر زیرا نیروگاه های برق آبی به دلیل خشکسالی نمی توانند برق کافی را تامین کنند.


پکن
در رسانه ملی گزارش شد که قطعی برق کارخانجات از ابتدای هفته گذشته توسط دولت ایالتی و اداره برق به دلیل کمبود به مدت 5 روز دیگر تمدید می شود.

تولید در سیچوان به دلیل کمبود برق ناشی از خشکسالی متوقف شد.


این استان که 80 درصد انرژی مورد نیاز خود را از نیروگاه های برق آبی تامین می کند، به دلیل گرمای شدید و کاهش سطح آب رودخانه ها به ویژه رودخانه یانگزی (رود گوک) که طولانی ترین رودخانه آسیا است، با کمبود برق مواجه است.

دولت ایالتی دیروز در بیانیه ای اعلام کرد که به دلیل افزایش تقاضا به دلیل دمای بی سابقه، بارش کم و استفاده زیاد از سیستم های تهویه در گرما، با «کمبود شدید برق» مواجه هستند.

در حالی که به دلیل کمبود برق زنگ هشدار سطح اول اعلام شده بود، اشاره شد که قطعی تدریجی در شهرها خواهد بود.

در این ایالت، تقاضای برق در ماه های تابستان 25 درصد افزایش یافت، در حالی که ظرفیت نیروگاه های برق آبی به نصف کاهش یافت.

اختلال در تولید در ایالتی که کارخانه‌های فاکس‌کان و اینتل در آن قرار دارند، یک مرکز صنعتی مهم برای تولید نیمه‌رساناها و پنل‌های خورشیدی، باعث ایجاد مشکلاتی در صنایع حیاتی برای عرضه جهانی شده است.

کارخانه تولیدکننده خودروهای الکتریکی آمریکایی تسلا در شانگهای و شرکت خودروسازی دولتی SAIC مجبور شدند تولید خود را به حالت تعلیق درآورند زیرا نمی‌توانند قطعات ساخته شده در سیچوان را تامین کنند.

علاوه بر چینگدو، مرکز استان سیچوان، شهرهای بزرگی مانند چونگ کینگ و شانگهای در حوضه رودخانه یانگزی نیز اقداماتی را برای خاموش کردن روشنایی شهرها به دلیل کمبود برق انجام می دهند.

مرکز ملی هواشناسی چین اولین هشدار "قرمز" خود را در سال جاری در 12 اوت به دلیل موج گرما ناشی از فشار بالای نیمه گرمسیری صادر کرد.

با توجه به موج گرما که بالاترین مقادیر دمای 60 سال گذشته در قسمت های شمالی، شرقی و داخلی به ثبت رسیده است، کمترین سطح آب در 157 سال گذشته در رودخانه یانگزی و میانگین آب اندازه گیری شده است. سطح حوضه رودخانه 45 درصد کمتر از میانگین ماه اوت است.

https://bit.ly/3eX4tUN


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲ آبان ۱۴۰۱ساعت: ۰۲:۳۲:۰۸ توسط:مجتبی موضوع: نظرات (0)