رهاورد دانش رهاورد دانش .

رهاورد دانش

تولید زباله الکترونیکی در جهان در سال 2014

 

 

سالانه بیش از 40 میلیون تن زباله الکتریکی قیمت ضایعات الکترونیکی که به ضایعات الکترونیکی معروف است در سراسر جهان تولید می شود. کوه‌های بی‌پایان یخچال، کامپیوتر، تلویزیون، فر، تلفن، تهویه مطبوع، لامپ، توستر و وسایل دیگر، با وزنی هفت برابر هرم بزرگ جیزه. تولیدکنندگان بزرگ این زباله ها به ازای هر نفر ایالات متحده و اتحادیه اروپا هستند و کشورهای نوظهور مانند چین مقدار فزاینده ای تولید می کنند. تنها بخش کوچکی از این قراضه - حدود 15.5٪ در سال 2014 - با استفاده از روش‌های کارآمد و ایمن برای محیط‌زیست بازیافت می‌شود.

غنا، کشوری در غرب آفریقا که در حال حاضر رشد اقتصادی بالایی را تجربه می کند، مرکز اصلی دریافت، بازیافت و دفع ضایعات الکترونیکی است. آکرا، پایتخت، بازار دست دوم پر رونقی، شبکه رو به رشد تعمیرگاه ها و مجموعه ای از فعالیت ها دارد که سعی دارند حداکثر استفاده را از آن ببرند. با این حال، در شهر نیز می توانید قیمت ضایعات الکترونیکی یک محل دفن زباله عظیم و آلوده برای این نوع زباله ها پیدا کنید.

خطرات اسراف الکترونیکی


همانطور که توسط برنامه اقلیمی کشورهای متحد نشان داده شده است، سالانه حدود 50 میلیون تن زباله الکترونیکی تولید می شود. همچنین، اکثر آنها چارچوب ایده آل استفاده مجدد برای آب و هوا را دنبال نمی کنند، که می تواند بر رفاه انسان تأثیر بگذارد.
اخبار حفظ آب و هوا

در صورتی که سال های جدید با یک ویژگی غیرقابل انکار متمایز شده باشد، این سرعت فزاینده ای است که با آن نوآوری پیشرفت می کند. این سرعت بی‌امان که با آن ابزارهایی که ما استفاده می‌کنیم بیشتر توسعه می‌یابند نشان می‌دهد که مدت زیادی پس از در اختیار داشتن آنها، باید آنها را تغییر دهیم. هر چند وقت یکبار با انگیزه اولیه، دیگران بر اساس نیاز، از آنجایی که توسعه بی امان نوآوری اسبابک های ما را به سرعت قدیمی می کند، ما به طور مداوم بسیاری از اقلام الکترونیکی را دور می اندازیم. در واقع، برنامه UNEP - برای آب و هوای کشورهای متحد محاسبه می کند که حدود 50 میلیون تن ابزار الکترونیکی به طور کلی تولید می شود و سالانه دور ریخته می شود.

به مجله بپیوندید و برای توسعه دنیای کاربردی تر مهم باشید. داده های بیشتر
در کل سالانه حدود 50 میلیون تن e-squander تولید می شود.


یک خانواده اروپایی که تصمیم به خرید یک تلویزیون صفحه تخت دارند. یک وزارتخانه دولتی که تصمیم دارد از شر چاپگرهای قدیمی خود خلاص شود. مدرسه ای که جایگزین کامپیوترهای آزمایشگاه کامپیوتر خود می شود. نوجوانی که گوشی هوشمند خود را با یک مدل جدید عوض می کند. یک سازمان غیردولتی که تجهیزات خود را تجدید می کند. همه آنها عملیاتی هستند که - وقتی در مقدار واقعی ضرب شوند - میلیون ها تن ضایعات الکترونیکی را تولید می کنند که هر سال در این سیاره تولید می شود. بسیاری از دستگاه های رها شده هنوز ارزش تجاری دارند. برخی به این دلیل که هنوز کار می کنند و برخی دیگر به این دلیل که حاوی مواد ارزشمندی هستند که قابل بازیافت هستند. به همین دلیل است که آنها در کانتینرها بارگیری می شوند، از بنادر کشورهای توسعه یافته حمل می شوند و به کشورهای در حال توسعه مانند غنا می رسند. در مقصد، شبکه گسترده‌ای از واسطه‌ها، فروشندگان، تعمیرکاران و فروشندگان دست دوم در انتظار آنها هستند، دستگاه‌ها را انتخاب می‌کنند، بررسی می‌کنند که آیا هنوز کار می‌کنند یا خیر و آهن قراضه کشورهای ثروتمند را دوباره در تجارت داخلی به گردش در می‌آورند.

 

 https://arkabazyaft.ir/%d8%a8%d8%a7%d8%b2%db%8c%d8%a7%d9%81%d8%aa-%d8%b6%d8%a7%db%8c%d8%b9%d8%a7%d8%aa-%d8%a7%d9%84%da%a9%d8%aa%d8%b1%d9%88%d9%86%db%8c%da%a9%db%8c/

 

این بازار بزرگ لوازم برقی و وسایل الکترونیکی دست دوم را برای مشاغل، ادارات و منازل عرضه می کند. اینگونه است که اشیایی که قبلاً زندگی اولی داشته اند می توانند زندگی دوم را در آفریقا شروع کنند. همه آنهایی که شکسته می‌آیند - ناقض کنوانسیون بازل، که حمل و نقل زباله‌های خطرناک را بین کشورها ممنوع می‌کند، از جمله دستگاه‌های الکترونیکی بی‌مصرف - و آن‌هایی که پس از استفاده دوم جان خود را از دست می‌دهند، در محل‌های دفن زباله محلی قرار می‌گیرند.
تولید ضایعات الکترونیکی در جهان

در یک انتشار علمی اخیر، محققان دانشگاه غنا اظهار داشتند: «مدیریت ضایعات الکترونیکی که به طور کامل با قوانین زیست‌محیطی کشورهای توسعه‌یافته مطابقت دارد، هزینه‌ها را افزایش می‌دهد، به طوری که آلاینده‌ترین فرآیندها اغلب به کشورهای در حال توسعه منتقل می‌شوند که فاقد چنین قوانینی هستند. بخش قابل توجهی از زباله های غنا به آگبوگبلوشیه منتقل می شود. در آنجا مردان و پسران مس، آلومینیوم و سایر مواد را با استفاده از روش‌هایی که برای سلامتی و محیط زیست مضر است استخراج می‌کنند که به کارخانه‌ها و پالایشگاه‌های کشورهای توسعه‌یافته بازگردانده می‌شوند.

 

برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲ آبان ۱۴۰۱ساعت: ۱۱:۰۷:۱۳ توسط:مجتبی موضوع: نظرات (0)