رهاورد دانش رهاورد دانش .

رهاورد دانش

فواید و مضرات پسته برای زنان و مردان

پسته به درختی اطلاق می شود که دائماً گل می دهد و خرید پسته فندقی اصفهان ترجیحاً در مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیری رشد می کند. این میوه ها مزه خاصی دارند که مردم بیش از 2000 سال پیش آن را چشیده اند. در زمان های قدیم، فقط بخش های ثروتمند مردم پسته می خوردند، اکنون آجیل در دسترس همه است. اعتقاد بر این است که میوه ها تقریباً کل جدول عناصر شیمیایی مندلیف را شامل می شود. این موضوع فواید و در عین حال مضرات پسته را مشخص می کند.

فواید و مضرات پسته

ترکیب شیمیایی و محتوای کالری پسته

میوه شامل فیبر غذایی، چربی، دی و مونوساکارید، خاکستر، پروتئین، نشاسته، آب، کربوهیدرات ها، فیبر است.
بیشتر آن به چربی، پروتئین و نشاسته داده می شود. به همین دلیل است که محتوای کالری پسته بسیار بالا است - حدود 555 کیلو کالری. با محاسبه 100 گرم تولید - محصول.
اسیدهای آمینه که جزئی از پسته هستند اثر تقویتی کلی دارند. ویتامین های B (1، 2، 5، 6، 9)، توکوفرول، کولین، نیکوتین اسید و بیوتین باید جداگانه ذکر شود.
در یک وعده پسته 90 گرم حاوی نیاز روزانه نیاسین و ویتامین B1 است. این عناصر برای حفظ عضله قلب و زیبایی پوست ضروری هستند. علاوه بر این، ¼ قسمت از حجم روزانه به بیوتین، توکوفرول، ویتامین B5-B6 داده می شود.
اما اگر از عناصر خرد و کلان صحبت کنیم، در پسته بیش از حد هستند. مصرف مکرر میوه می تواند به بدن انسان آسیب برساند. از 100 گرم میوه بیش از حد مجاز روزانه برای منگنز، آهن، سیلیکون، وانادیم وجود دارد.
شایان ذکر است عناصر ارزشمند و کمیاب: روی، کبالت، بور، زیرکونیوم، استرانسیم، پتاسیم، مولیبدن و قلع. همچنین در پسته مقدار زیادی آلومینیوم، نیکل، سلنیوم، مس، کلسیم، تیتانیوم وجود دارد. سدیم، گوگرد، ید، فسفر، منیزیم، کلر را فراموش نکنید.
فواید و مضرات بادام هندی

فواید پسته
ویتامین E - ویتامین در این گروه به توکوفرول اطلاق می شود. این عنصر وظیفه جلوگیری از پیری زودرس بدن به ویژه بافت پوست و فیبرهای عضلانی را بر عهده دارد. ویتامین E باعث از بین رفتن استریا روی اپیدرم می شود، چین و چروک های ظریف را صاف می کند و باعث بهبود سریع زخم ها می شود. توکوفرول با انواع لکه های رنگدانه مبارزه می کند. علاوه بر این، این عنصر مسئول عادی سازی فشار خون، عملکرد کامل قلب و انعقاد خون است. قند خون را کاهش می دهد که به ویژه برای افراد دیابتی ارزشمند است.

اسید پانتوتنیک - یک ویتامین B5 است که مسئول متابولیسم است. این عنصر فرآیندهای متابولیک را تسریع می کند، به همین دلیل سایر مواد ارزشمند به سرعت توسط خون جذب شده و در سراسر بدن پخش می شوند. علاوه بر این، اسید پانتوتنیک مسئول تجزیه بافت چربی و پلاک های کلسترول است و از ترومبوز جلوگیری می کند.
ویتامین B2 - ریبوفلاوین مسئول تورور پوست است، رنگ پوست را آزمایش می کند، فولیکول های مو را تقویت می کند و به زیبایی کلی بدن انسان کمک می کند. ویتامین B2 به اندام های داخلی کمک می کند تا غذا را سریعتر جذب کرده و از آن انرژی دریافت کنند. ریبوفلاوین پس زمینه ذهنی فرد را عادی می کند، با اثرات استرس مبارزه می کند، استخوان ها و بافت عضلانی را تقویت می کند.
ویتامین PP - پس زمینه هورمونی مردان، زنان و نوجوانان را عادی می کند. نقش فعالی در عادی سازی هضم دارد، دیواره های معده را می پوشاند و سموم را از روده خارج می کند. ویتامین PP به عنوان یک داروی مستقل استفاده می شود که برای حذف کلسترول مضر از خون طراحی شده است. این کیفیت مورد استقبال افراد دیابتی و افراد دارای اضافه وزن است.
پیریدوکسین - از جهش قند خون جلوگیری می کند، بنابراین برای بیماران دیابتی نیز ارزش دارد. ویتامین B6 فعالیت مغز را بهبود می بخشد، قرنیه چشم را تقویت می کند و باعث جذب سریع اطلاعات دریافتی می شود. پیریدوکسین در ترکیب با سایر عناصر گروه B باعث تثبیت ضربان قلب، فشار خون و سیستم عصبی مرکزی (CNS) می شود. ویتامین B6 یک ابزار عالی برای جلوگیری از ایسکمی، حمله قلبی و سکته مغزی، تصلب شرایین است.
تیامین ویتامین B1 است که در تشکیل بافت عضلانی و فعالیت ذهنی در همه افراد نقش دارد. اغلب تیامین برای دختران باردار، افراد مسن، دانش‌آموزان و دانش‌آموزان تجویز می‌شود. این عنصر کارایی را افزایش می دهد، به فرد استقامت فیزیکی و اخلاقی می دهد. تیامین همچنین به بهبود سریعتر پس از عمل های سنگین و بیماری های طولانی مدت کمک می کند. مانند کل گروه ویتامین B، این عنصر مسئول خواب خوب، رفع خستگی ذهنی و مبارزه با حالت افسردگی است.
اسید فولیک - عنصری که برای مادران باردار و شیرده بسیار مفید است. اگر جنین فاقد ویتامین B9 باشد، ممکن است نوزاد با ناهنجاری های مادرزادی متولد شود. اسید فولیک عملکرد خونساز را بهبود می بخشد، سیستم ایمنی را در هنگام آنفولانزا و سرماخوردگی تقویت می کند و کبد را پاکسازی می کند. ویتامین B9 تاثیر زیادی در هضم غذا دارد و از تشکیل سنگ و شن در کلیه ها جلوگیری می کند.
لوتئین - برای مردان برای افزایش جذابیت به جنس مخالف مفید است. قدرت و کیفیت اسپرم را بهبود می بخشد، زیرا سیستم تولید مثل عادی می شود. پسته یکی از قوی ترین داروهای تقویت کننده قوای جنسی است. خوردن آجیل برای رفع درد در دوران قاعدگی برای خانم ها خوب است.
فیبر - در ترکیب


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۵ تیر ۱۴۰۲ساعت: ۰۳:۵۱:۳۵ توسط:مجتبی موضوع: نظرات (0)