رهاورد دانش رهاورد دانش .

رهاورد دانش

خواص و فواید پسته

و 26 فوریه روز جهانی پسته است. این که آجیل روز جهانی خودش را دارد بدون شک چیز خنده‌داری است، قیمت پسته اکبری درجه یک اصفهان اما فراتر از حکایت‌ها باید بگوییم که با خوراکی‌ای روبه‌رو هستیم که خواص خوب و طعم خوبی دارد.

بسیاری از مردم به پسته با رنگ سبز مشخص و طعم خاص آن علاقه دارند. آنها در وعده های غذایی و سالاد استفاده می شوند و حتی بستنی با طعم وجود دارد. اگر از طرفداران این میوه خشک هستید، مطمئناً دوست خواهید داشت از تمام خواص و فواید آن برای بدن خود بدانید.

 

فهرست مطالب

1 پسته از کجا می آید؟
2 خواص پسته
3 فواید برای بدن
3.1 سرشار از آنتی اکسیدان
3.2 قند خون خود را چک کنید
3.3 مبارزه با کم خونی
3.4 قلب سالم
پسته از کجا می آید؟
فواید پسته
پسته از درخت پسته می آید که اصالتاً از منطقه خاورمیانه است. ایران بزرگترین تولید کننده پسته در جهان است اما به دلیل محبوبیت پسته به کشورهای دیگر صادر شده است. آنچه ما می خوریم در دانه های میوه ای است که درخت تولید می کند. این دانه به صورت سرخ شده یا شور مصرف می شود.

یک غذای افسانه ای، زیرا گفته می شود حدود سه هزار سال پیش ملکه سبا آن را تنها غذای دربار خود نامیده و مردم را از خوردن آن منع کرده است. نبوکدنصر همچنین این درختان را در باغ های معلق بابل گنجاند.


خواص پسته


پسته یک میوه خشک است و به همین دلیل کالری کمی دارد، بنابراین باید همیشه در حد اعتدال مصرف شود. حدود 100 گرم آن حدود 560 کالری دارد. آنها کربوهیدرات های دیر جذب، 20 درصد پروتئین های گیاهی و 45 درصد چربی های تک غیراشباع را ارائه می دهند که برای قلب مفید هستند. علاوه بر این یکی از آجیل هایی است که بیشترین میزان آهن را برای بدن دارد.

فواید برای بدن
پسته
اگر پسته را در حد اعتدال مصرف کنیم فواید زیادی برای سلامتی ما دارد. این یک میوه خشک است که چیزهای بسیار خوبی را فراهم می کند، اگرچه باید با احتیاط مصرف شود تا روزانه دچار کالری اضافی نشود.

سرشار از آنتی اکسیدان
پسته یکی از آجیل های غنی از آنتی اکسیدان به همراه گردو است. آنتی اکسیدان ها به ما کمک می کنند تا با پیری سلول ها مبارزه کنیم و تمام مشکلات مرتبط با پیری را کاهش دهیم. آنها همچنین به کاهش فرآیندهای التهابی که به بروز مشکلاتی مانند سرطان کمک می کنند کمک می کنند. آنها دارای لوتئین و زآگزانتین هستند که آنتی اکسیدان های مرتبط با سلامت چشم هستند.


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۴ تیر ۱۴۰۲ساعت: ۱۰:۰۶:۰۹ توسط:مجتبی موضوع: نظرات (0)