رهاورد دانش رهاورد دانش .

رهاورد دانش

پر کردن گاز فریون: قیمت و توصیه برای تهویه مطبوع شما

یک کولر گازی برای اجرای سیکل تبرید خود به گاز نمایندگی تعمیر یخچال الکترواستیل در اصفهان مبرد یا گاز مبرد نیاز دارد. این یک مایع ضروری برای عملکرد صحیح دستگاه است. در مدار بسته تجهیزات موجود است. بین دهه 1930 و 1990، فریون به طور گسترده ای به عنوان مبرد تهویه مطبوع استفاده می شد. با گذشت سالها، گازهای دیگری مانند R410A، R407C و R32 به تدریج جایگزین آن شدند.

رایگان: برآورد برای تهویه مطبوع شما

 

FREON GAS چیست؟
گاز فریون یک گاز مبرد یا خنک کننده است که متعلق به خانواده HCFC ها (هیدروکلروفلئوروکربن ها) و CFC ها (کلروفلوروکربن ها) است. این وسیله توسط مهندس توماس میدگلی جونیور در سال 1929 اختراع و توسط شرکت آمریکایی DuPont de Nemours ساخته شد.

خواص گاز فریون
فریون یک ماده گازی با ظرفیت خنک کنندگی بالا است. این گاز این مزیت را دارد که در صورت نشتی جزئی، خورنده، غیر قابل اشتعال و غیر سمی است. خواص ترمودینامیکی را تشخیص داده است. در صورت نشتی بزرگ، می تواند باعث خفگی و سایر نگرانی های سلامتی شود. گاز فریون برای محیط زیست مضر است.

موارد استفاده از گاز فریون


گاز فریون در انواع مختلفی مانند R22، R11، R502، R12 و R13 وجود دارد. این خود را به برنامه های مختلف وام می دهد. فریون را می توان به طور خاص مورد استفاده قرار داد:

گاز مبرد در واحدهای تهویه مطبوع،
گاز مبرد در یخچال،
گاز پیشران در آئروسل ها
فریون همچنین می تواند در ساخت فوم پلی اورتان، یک ماده عایق، استفاده شود.

پر کردن فریون: قیمت
برای اطمینان از عملکرد مناسب کولر گازی و تولید سرما، ممکن است لازم باشد آن را با گاز مبرد شارژ کنید. این عملیات باید به یک متخصص مانند یک تکنسین تهویه مطبوع یا یک متخصص تبرید سپرده شود. می توان آن را به صورت ساعتی یا با نرخ ثابت پرداخت کرد.

قیمت شارژ مجدد گاز فریون


قیمت شارژ تهویه مطبوع فریون به طور متوسط ​​بین 60 تا 80 یورو (مقایسه قیمت) است. این نوع مبرد اغلب گرانتر از گازهای دیگر مانند R410A و R32 است که کمتر و کمتر به بازار عرضه می شود.

برای اطلاعات بیشتر در مورد مبرد R410A، لطفاً این لینک را دنبال کنید.

قیمت پر کردن گاز فریون برای یک واحد تهویه مطبوع
برای پر کردن فریون، قیمت مورد انتظار برای کار و هزینه سیال به طور متوسط ​​بین 400 تا 600 یورو است (یک صنعتگر را پیدا کنید). در صورت نیاز به تعمیر می توان این قیمت را به سمت بالا تغییر داد.

توجه داشته باشید که هزینه شارژ مجدد تهویه مطبوع با فریون را می توان در قرارداد نگهداری سالانه دستگاه لحاظ کرد.

قیمت شارژ دستگاه تهویه مطبوع در ساعت
قیمت شارژ مجدد واحد تهویه مطبوع با گاز مبرد بین 40 تا 50 یورو در ساعت برای کارگر است. عمل معمولاً در 2 یا 3 ساعت کامل می شود. سپس لازم است برای شارژ مجدد تهویه مطبوع خود بین 80 تا 150 یورو برنامه ریزی کنید (قیمت ها را ببینید). توجه داشته باشید که این نرخ اغلب شامل هزینه های سفر حرفه ای نمی شود. برای اطلاعات بیشتر در مورد قیمت شارژ مجدد تهویه مطبوع توسط یک متخصص اینجا کلیک کنید.

خوب است بدانید. بر اساس مصوبه 13 تیر 1388، مداخلات انجام شده بر روی یک واحد تهویه مطبوع باید توسط متخصص دارای گواهینامه توانایی کار با مبردهای CFC، HCFC و HFC انجام شود.

 

برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۴ تیر ۱۴۰۲ساعت: ۰۳:۵۵:۱۰ توسط:مجتبی موضوع: نظرات (0)