رهاورد دانش رهاورد دانش .

رهاورد دانش

در آینده اینگونه کار خواهیم کرد


هوش مصنوعی و کمبود کارگران ماهر - در حال حاضر لیست قیمت اینورتر هایتک HiTEK اتفاقات زیادی در دنیای کار می افتد. دو اقتصاددان توضیح می دهند که چگونه در آینده کار خواهیم کرد.

یک ربات نظافتچی ظروف کثیف را در رستورانی با پانل های چوبی حمل می کند.
یک ربات پاک کننده ظروف کثیف را به آشپزخانه رستورانی در لایپزیگ می آورد. آیا این آینده خدمات است؟
منبع: dpa/Jan Woitas
آیا ChatGPT در آینده مشاغل ما را از بین خواهد برد؟ آیا همه ما به زودی فقط چهار روز در هفته کار خواهیم کرد و آیا آخرین کارگران ماهر در چند سال آینده ناپدید می شوند؟ احتمالاً نه، اما دنیای کار در حال حاضر به طور قابل توجهی در حال تغییر است: نگاهی به دهه های آینده.

هوش مصنوعی و دیجیتالی شدن این اثرات را خواهند داشت


دیجیتالی شدن و هوش مصنوعی به طور اساسی دنیای کار را تغییر خواهد داد.
آندریاس گولیاس، استاد اقتصاد در دانشگاه مانهایم
آندریاس گولیاس، استاد اقتصاد در دانشگاه مانهایم، این را پیش بینی می کند. او معتقد است که برخی از مشاغل غیرضروری خواهند شد، "اما همچنین بسیاری از فرصت های جدید پدید خواهند آمد و بسیاری از کارگران بهره وری بیشتری خواهند داشت".


هوش مصنوعی سفارشات را مدیریت می کند و پیش بینی های فروش را محاسبه می کند - حتی در نانوایی ها. هدف: برنامه ریزی بهتر، اجتناب از ضایعات مواد غذایی و جایگزینی تجربه حرفه ای از دست رفته.

طول پست:
1 دقیقه
تاریخ:
2023/04/16
الکساندر کریتیکوس، عضو هیئت مدیره مؤسسه تحقیقات اقتصادی آلمان (DIW) پیش بینی می کند که این بر صنعت تأثیر خواهد گذاشت: تعداد کارگران در 15 تا 20 سال آینده دوباره به نصف خواهد رسید.

کار فیزیکی بیشتر با کار کنترلی جایگزین می شود.
الکساندر کریتیکوس، عضو هیئت مدیره DIW
سایر صنایع نیز تغییر خواهند کرد: به گفته Kritiغیر مجاز می باشد، فرآیندهای استاندارد شده مانند ایمیل یا متون ساده را می توان در آینده با استفاده از هوش مصنوعی بسیار آسان تر تولید کرد. این فرآیندهای بیشتری را ممکن می کند. با این حال، او انتظار ندارد در نتیجه مشاغل از بین برود.

الکساندر انتقادی است ...
الکساندر کریتیکوس به دوربین نگاه می کند.
...عضو هیئت مدیره موسسه تحقیقات اقتصادی آلمان (DIW) و سرپرستی گروه تحقیقاتی کارآفرینی. او دارای مدرک استادی اقتصاد صنعتی و نهادی در دانشگاه پوتسدام و پژوهشگر مؤسسه مطالعات کار (IZA) بن و مؤسسه تحقیقات اشتغال (IAB) نورنبرگ است.

منبع تصویر: Bettina Keller
آندریاس گولیاس ...

گولیاس گزارش می دهد که در اوایل انقلاب صنعتی، پیش بینی می شد که مردم به زودی کمتر کار کنند. "این هرگز اتفاق نیفتاد."

اگر به تاریخ اقتصادی نگاه کنید، ما بیشتر و بیشتر بهره وری شده ایم، دستمزدها افزایش یافته است. با این حال، زمان کار به سختی کاهش یافته است.
آندریاس گولیاس، اقتصاددان
بهره وری بالاتر می تواند در برابر کمبود کارگران ماهر کمک کند
بهره وری جدید می تواند به جبران کمبود کارگران ماهر کمک کند. گولیاس توضیح می‌دهد: «در بسیاری از مناطق حتی به دلیل عدم وجود کارگر، به عنوان مثال در تجارت غذا، این امر ضروری خواهد بود. ترمومیکس ها یا کدهای QR که می توان از آنها برای سفارش استفاده کرد، در آنجا استفاده می شود. با این حال، به گفته گولیاس، این جایگزین گارسون نیست، اما یک گارسون می تواند میزهای بیشتری را سرو کند.


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ساعت: ۰۴:۴۶:۲۲ توسط:مجتبی موضوع: نظرات (0)