رهاورد دانش رهاورد دانش .

رهاورد دانش

یخچال: نگهداری و تعمیر

معرفی
تا زمانی که یخچال در حال سوختن است، بهتر است به نمایندگی تعمیر یخچال هیمالیا در اصفهان آن دست نزنید. تنها کاری که می توانید سالی یک بار انجام دهید این است که گرد و غبار و کثیفی پشت یخچال را با یک جاروبرقی و یک نازل برس نرم (مبلمان) پاک کنید. اما گاهی اوقات یخچال دیگر به درستی کار نمی کند. اگر یخچال جاذب گازی شما به اندازه کافی خنک نشود، علاوه بر دمای بیش از حد محیط و اتلاف حرارت ناکافی از کندانسور (به صفحه من مراجعه کنید "یخچال را به کمک بگیرید")، مشعل کثیف نیز ممکن است امکان پذیر باشد. علت. مشکل این است که گرد و غبار و دوده به مشعل چسبیده و باعث اختلال در عملکرد مشعل شده است - ظرفیت مشعل به دلیل آلودگی کاهش یافته است. گرد و غبار و کثیفی از بیرون وارد مشعل یخچال می شود زیرا هوای گرم مشعل به سمت بالا بالا می رود، از طریق توری تهویه بالایی ناپدید می شود، اما همچنین به دلیل فشار منفی ایجاد شده، هوای "تازه" از جمله گرد و غبار و غیره را می مکد. اگر یخچال خاموش باشد هیچ گرد و غباری به مشعل نمی رسد: یخچال در هنگام نصب به سمت داخل موتورخانه هوادار است. اگر یخچال روشن نشود، معمولاً مشکلی در منبع گاز یا امنیت وجود دارد. این دلیلی برای تمیز کردن سریع مشعل نیست. اما وقتی مطمئن شدید که مشعل کثیف دلیل مشکل است، می توانید شروع کنید. با این حال، شما باید بدانید که چه کار می کنید، کمی (خیلی) دستی خودتان این کار را انجام دهید، در غیر این صورت به شما توصیه می کنم با یک متخصص تماس بگیرید.

آب میعان را بهتر تخلیه کنید دز یخچال


اغلب یخچال های کمپر دارای یک محفظه کوچک در پشت دیواره پشتی هستند که آب میعان در آن جمع می شود. مقصود این است که آب قبل از پر شدن ظرف تبخیر شود. در مناطق گرم و مرطوب یا زمانی که یخچال را یخ زدایی می کنید، ممکن است ظرف سرریز شود و یخچال شما خیس شود. البته این نیت نمی تواند باشد. اگر دستی دارید، می‌توانید شلنگ تخلیه را تا زمانی که بتوانید از پایین آن خارج شود، گسترش دهید. دیگر نیازی به سینی نخواهید داشت. شما آن آب متراکم را که فاقد مواد معدنی و بدون آلودگی است، روی زمین زیر کمپر می چکانید، و این هیچ آسیبی نمی تواند داشته باشد.
(عکس از Veerle De Smet در گروه فیس بوک Camperclub)
یکی دیگر با یک Thetford جدید مشکل داشت: آب میعان در یخچال بود و به درستی از سوراخ پشت تخلیه نمی شد. با بررسی دقیق تر، مشخص شد که ظرف پشت یخچال نیز فاقد آب بوده و به هر حال باید به داخل آن می رفت. بررسی بیشتر نشان داد که شلنگ تخلیه از پشت بلوک الکتروکنترل عبور کرده و در آنجا بسته شده است: به سادگی آب نمی تواند از آن عبور کند!!. شلنگ را بردارید و کارتان تمام است. یک مورد معمول از یک دستگاه صبح دوشنبه: تکنسین بعد از یک آخر هفته هیجان انگیز کاملاً بیدار نبود.


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ساعت: ۰۹:۲۰:۵۹ توسط:مجتبی موضوع: نظرات (0)