رهاورد دانش رهاورد دانش .

رهاورد دانش

احتمال کمتری برای بوهای نامطبوع از یخچال شما

یخچال یکی از پرکاربردترین لوازم آشپزخانه است. روز و شب است نمایندگی تعمیر یخچال دوو در اصفهان و تضمین می کند که مواد غذایی شما ماندگاری بیشتری دارند. به همین دلیل است که HuishoudBulevard نکاتی را برای نگهداری یخچال ارائه می دهد. اما نکات مفیدی نیز برای زمانی که یخچال شما بوی بد می دهد، داریم.

 

در زیر خلاصه ای از تمام مزایای نگهداری صحیح از یخچال شما آورده شده است:

طول عمر بیشتر و احتمال شکستگی کمتر
کاهش خطر کپک زدن
احتمال کمتر باکتری های بد باعث مسمومیت غذایی می شود
کاهش مصرف انرژی
فهرست مطالب را مخفی کنید
1) 7 نکته برای نگهداری از یخچال
1.1) 1. یخچال را مرتباً تمیز کنید
1.2) 2. یخچال را روی دمای مناسب تنظیم کنید
1.3) 3. مطمئن شوید که یخچال به خوبی انبار شده است
1.4) 4. توری یخچال را عاری از گرد و غبار نگه دارید
1.5) 5. لاستیک های درب (های) یخچال را بررسی کنید
1.6) 6. تخلیه را بررسی کرده و سینی میعانات را خالی کنید
1.7) 7. مطمئن شوید که یخچال تراز است
2) نگهداری از یخچال آمریکایی
3) آیا می خواهید در مورد یخچال و فریزر بیشتر بدانید؟
7 نکته برای نگهداری از یخچال
موارد مختلف زیادی وجود دارد که تحت مراقبت یخچال قرار می گیرند. در زیر 7 نکته کاربردی برای نگهداری از یخچال خود را مشاهده خواهید کرد:

 

1. یخچال را مرتب تمیز کنید

بهتر است مرتباً یخچال را تمیز کنید. این نه تنها بوی آن را تازه نگه می دارد، بلکه خطر باکتری و کپک را نیز کاهش می دهد. قبل از شروع تمیز کردن یخچال، ابتدا باید آن را خاموش کرده و آن را خالی کنید.

 

تمام مواد غذایی را بردارید و قفسه ها و کشوهای قابل جابجایی را بردارید. این به شما این امکان را می دهد که به راحتی تمام گوشه ها و گوشه های یخچال را تمیز کنید.

 

مهم است که یخچال را با آب ولرم یا گرم و کمی مایع شوینده یا چربی‌گیر تمیز کنید. این کار باکتری های یخچال را از بین می برد و از مسمومیت غذایی یا بوی بد جلوگیری می کند.

 

2. یخچال را روی دمای مناسب تنظیم کنید

تنظیم دمای مناسب یخچال بسیار مهم است. دمای ایده آل یخچال 4 درجه سانتیگراد است. بین 2.75 تا 4.5 درجه سانتیگراد به عنوان انحراف شدید توصیه می شود.

 

هر چه دمای یخچال کمتر باشد مصرف انرژی بیشتر می شود.

 

اگر دمای یخچال بیش از حد بالا باشد، مواد غذایی موجود در یخچال به اندازه کافی دوام نمی آورند و خطر تشکیل باکتری و کپک در شما بیشتر است.

 

3. مطمئن شوید که یخچال به خوبی انبار شده است

یخچالی که به خوبی ذخیره شده باشد، ثابت ماندن دما را تضمین می کند. مزیت یک یخچال کامل این است که خواربار سرد با باز شدن درب یخچال هوای گرم را جذب می کند. در نتیجه یخچال با سرعت کمتری گرم می شود و دستگاه انرژی کمتری برای سرد نگه داشتن خود مصرف می کند.

 

اگر نگهداری از یخچال مشکل است، توصیه می کنیم آب بطری را در یخچال قرار دهید. اینها پس از باز شدن در یخچال هوای گرم را جذب می کنند.

 

4. توری یخچال را عاری از گرد و غبار نگه دارید

نکته مفید دیگر برای نگهداری از یخچال این است که توری پشت دستگاه را عاری از گرد و غبار نگه دارید. این توری هوای یخچال را به گردش در می آورد. وقتی گرد و غبار زیادی روی آن باشد، عملکرد کمتری دارد. این نیز برای مصرف انرژی یخچال مضر است.

 

5. لاستیک های درب (های) یخچال را بررسی کنید

یکی دیگر از نکات نگهداری یخچال، بررسی درزگیر درب است. درزگیر شل اجازه می دهد تا هوای سرد از یخچال خارج شود. این البته منجر به اتلاف انرژی می شود و یخچال باید بیشتر از آنچه واقعاً نیاز دارد کار کند.

 

ابتدا بررسی کنید که آیا لاستیک ها عاری از بقایای مواد غذایی هستند یا خیر. اگر اینطور نباشد، می تواند باعث ایجاد بوی نامطبوع در یخچال شود. سپس تمیز کردن آن قطعاً یک وظیفه است.

 

HuishoudBulevard توصیه می کند حداقل دو بار در سال درزگیر درب ها را تمیز کنید. این کار را می توان به راحتی با یک مسواک یا برس شستشو و محلول جوش شیرین و آب انجام داد.

 

نگهداری از لاستیک های یخچال بسیار مهم است، زیرا اگر دارای ترک یا پارگی باشند، هوای سرد از یخچال خارج می شود. این البته برای مصرف انرژی دستگاه بد است.


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ساعت: ۰۸:۴۵:۴۹ توسط:مجتبی موضوع: نظرات (0)