رهاورد دانش رهاورد دانش .

رهاورد دانش

آلرژی به آجیل و مراقبت از مدرسه/کودک

در مدرسه، مهدکودک یا مرکز مراقبت از کودک، بادام زمینی روکش دار اصفهان جلسه ای را با کارکنانی که از فرزندتان مراقبت می کنند، ترتیب دهید. کارکنان با شما همکاری خواهند کرد تا یک برنامه مدیریتی برای فرزندتان تهیه کنند که خطرات و نحوه مدیریت آنها را به صورت روزانه شرح دهد.

کودک شما باید غذای بدون آجیل خود را با خود به مدرسه بیاورد. آنها باید بدانند که هرگز غذا را با کودکان دیگر عوض نکنند.
در جایی که مراکز مهدکودک و مهدکودک‌ها غذا و غذا آماده می‌کنند، مطمئن شوید که کارکنان می‌دانند که کودک شما به آجیل حساسیت دارد.
مطمئن شوید که هر کسی که از کودک شما مراقبت می کند می داند که مطلقاً هیچ محصول آجیلی نباید به کودک شما داده شود.
نکات کلیدی که باید به خاطر بسپارید
آلرژی به بادام زمینی و آجیل درختی شایع است و می تواند در هر سنی ایجاد شود.
علائم می تواند خفیف یا شدید باشد. واکنش های آنافیلاکسی تهدید کننده زندگی هستند.
اگر کودک شما علائم آنافیلاکسی را داشت فوراً با آمبولانس تماس بگیرید.
اگر کودک شما قبلاً یک تزریق کننده آدرنالین دارد، ابتدا به او تزریق کنید.
همیشه برچسب غذاها را از نظر وجود هرگونه بادام زمینی یا آجیل بررسی کنید.
به کودک خود بیاموزید که غذای خود را با دیگران به اشتراک نگذارد یا آن را عوض نکند و همیشه دست های خود را قبل از غذا بشویید.
برای اطلاعات بیشتر
برگه اطلاعات سلامت کودکان: واکنش های آلرژیک و آنافیلاکتیک
بخش آلرژی و ایمونولوژی بیمارستان رویال کودکان: برگه های اطلاعات والدین
انجمن ایمونولوژی و آلرژی بالینی استرالیا (ASCIA)
سوالات متداولی که از پزشکان ما پرسیده می شود
سن ایمن برای اولین بار تغذیه کودکم با بادام زمینی یا سایر آجیل ها چیست؟ آیا برای جلوگیری از آلرژی باید تا زمانی که او بزرگتر شود صبر کنم؟

از معرفی غذاهایی مانند بادام زمینی به کودک خودداری نکنید - مطالعات نشان داده اند که معرفی غذاهایی که ممکن است در 12 ماه اول زندگی باعث ایجاد آلرژی شوند، در واقع ممکن است احتمال ابتلای کودک شما به آلرژی غذایی را کاهش دهد. در مورد نحوه معرفی غذای جامد، از جمله آلرژن ها، با پرستار سلامت کودک مادر یا پزشک عمومی خود صحبت کنید. اگر کودک شما واکنش آلرژیک دارد، از خوردن غذایی که به او می‌دادید خودداری کنید و به دنبال مشاوره پزشکی باشید. اگر کودک شما علائم آنافیلاکسی را نشان داد، فورا با آمبولانس تماس بگیرید.

آیا کودک من حساسیت به آجیل خود را افزایش می دهد؟

احتمال زیادی وجود دارد که کودک شما از آلرژی خود بیشتر شود: حدود 20 درصد از کودکان در دوران نوجوانی حساسیت خود را به بادام زمینی افزایش می دهند، در حالی که حدود 10 درصد از آلرژی به آجیل درختی رشد می کنند.

پزشک شما با استفاده از ترکیبی از تست آلرژی و چالش های غذایی بررسی می کند که آیا آلرژی کودک شما به آجیل رشد کرده است یا خیر. چالش های غذایی فقط باید توسط کادر پزشکی مجرب در مراکز تخصصی انجام شود.

متخصص آلرژی شما ممکن است فرآیندهای حساسیت زدایی را توصیه کند، که ممکن است به بدن کودک شما کمک کند تا تحمل خود را نسبت به محرک افزایش دهد. این کار در یک محیط کنترل شده و تحت نظارت دقیق انجام می شود.

فرزند من به بادام زمینی حساسیت دارد اما مدرسه آجیل را ممنوع نکرده است. در این مورد چه کاری می توانم انجام دهم؟

ممنوع کردن غذاهای حاوی بادام زمینی به دلایل متعدد بهترین راه برای جلوگیری از واکنش های آلرژیک نیست. ممنوعیت در ایجاد یک منطقه عالی عاری از آلرژی موفق نخواهد بود. سایر والدین ممکن است از این ممنوعیت پیروی نکنند، یا با برچسب‌گذاری محصول گیج شوند، و کارکنان و کودکان ممکن است از به اشتراک گذاشتن غذا یا بررسی اینکه بدون آجیل هستند از خود راضی شوند. بهترین کار این است که کودک خود را در مورد تقسیم نکردن غذا با دیگران و شستن دست های خود قبل از غذا آموزش دهید.


توسعه یافته توسط بخش آلرژی و ایمونولوژی بیمارستان رویال کودکان. ما ورودی مصرف کنندگان و مراقبین RCH را تایید می کنیم.

در اکتبر 2021 بازبینی شد.

Kids Health Info توسط The Royal Children’s Hospital Foundation پشتیبانی می شود. برای اهدا، به www.rchfoundation.org.au مراجعه کنید.

 

سلب مسئولیت

این اطلاعات برای پشتیبانی، نه جایگزینی، گفتگو با پزشک یا متخصصان مراقبت های بهداشتی در نظر گرفته شده است. نویسندگان این جزوات اطلاعات سلامت مصرف کننده تلاش قابل توجهی برای اطمینان از دقیق، به روز بودن و درک آسان اطلاعات انجام داده اند. بیمارستان سلطنتی کودکان ملبورن هیچ گونه مسئولیتی در قبال هرگونه نادرستی، اطلاعاتی که گمراه کننده تلقی می شود، یا موفقیت هر رژیم درمانی که در این جزوه ها ذکر شده است، نمی پذیرد. اطلاعات مندرج در جزوه ها به طور منظم به روز می شوند و بنابراین باید همیشه بررسی کنید که به جدیدترین نسخه جزوه مراجعه می کنید. مسئولیت اطمینان از اینکه به روزترین نسخه جزوه اطلاعات سلامت مصرف کننده را دانلود کرده اید، بر عهده شما، کاربر است.

 

برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ساعت: ۰۶:۰۱:۱۹ توسط:مجتبی موضوع: نظرات (0)