رهاورد دانش رهاورد دانش .

رهاورد دانش

خوردن آجیل در دوران بارداری با رشد عصب روانی بهتر کودک مرتبط است

مصرف حداقل سه وعده در هفته در ماه های اول بارداری در درازمدت با عملکرد شناختی بهتر، آجیل فروشی دامنه توجه و حافظه فعال در کودکان مرتبط است.


تغذیه آجیل، بیمه عمر

مصرف آن با مشکلات قلبی عروقی کمتر، کاهش خطر ابتلا به دیابت و محافظت در برابر زوال شناختی از جمله فواید دیگر همراه بوده است. اما با قضاوت بر اساس نتایج تحقیقات جدید به رهبری دانشمندان مؤسسه سلامت جهانی بارسلون (ISGlobal)، بهبود رشد عصب روانی نوزادان نیز می تواند به فهرست فواید خوردن آجیل اضافه شود.

نتیجه گیری آنها که در مجله اروپایی اپیدمیولوژی منتشر شده است، نشان می دهد که مصرف فراوان گردو، فندق یا بادام در سه ماهه اول بارداری با عملکرد شناختی، تمرکز و حافظه کاری بهتر در فرزندان مرتبط است، که در بلند مدت.

فلورانس گیگناک، محقق در ISGlobal، مرکزی که توسط la Caixa ترویج می‌شود، توضیح می‌دهد: رشد کودکان از طریق آزمایش‌های مختلف در یک سال و نیم، پنج سال و هشت سال پس از تولد ارزیابی شد.خرید اینترنتی آجیل اصفهان

و آنچه که آنالیزهای انجام شده بر روی یک گروه 2200 جفت مادر-کودک (پروژه INM A) نشان داد این بود که نوزادان متولد شده در گروهی که در ماه اول بارداری مقدار بیشتری آجیل مصرف کرده بودند نتایج بهتری نسبت به بقیه داشتند. .

به طور خاص، گیگناک ادامه می دهد، محققان تأیید کردند که مواردی که مادران در مراحل اولیه بارداری خود حدود 3 وعده 30 گرمی در هفته مصرف کرده بودند، در مطالعه عملکرد شناختی، «سه امتیاز بیشتر از مواردی که در گروه کم مصرف

او تاکید می‌کند که این کار، عوامل مخدوش‌کننده احتمالی، مانند رژیم غذایی به‌طور کلی، منشأ اجتماعی-اقتصادی مادران یا اینکه آیا آنها از شیر مادر تغذیه کرده‌اند، در کنار سایر شرایط در نظر گرفته شده است.

توصیه ها
سه وعده روزانه ثبت شده در گروه حداکثر مصرف کمتر از الگوی مصرف توصیه شده توسط انجمن تغذیه جامعه اسپانیا -که بین سه تا هفت وعده در هفته توصیه می کند- است. بنابراین، Gignac تخمین می زند که "اگر میانگین مصرف با توصیه ها تطبیق داده شود، مزایای آن می تواند بسیار بیشتر باشد."

او تاکید می کند که نتایج کار نشان می دهد که "تغذیه مادر یک عامل تعیین کننده برای رشد عصبی با پیامدهای بلندمدت مانند عملکرد در مدرسه یا مشکلات یادگیری کمتر است." با این حال، گیگناک اشاره می کند که در مصرف آجیل در سه ماهه سوم بارداری، فواید مشابهی مشاهده نشد.

او می گوید: «مطالعه ما دلیل این تفاوت ها را تحلیل نکرده است. او می افزاید: «اما مطالعات دیگر نشان داده اند که سرعت رشد در طول بارداری یکسان نیست و دوره هایی وجود دارد که در آن حساسیت به رژیم غذایی مادر بیشتر است».

همانطور که او توضیح می دهد، فواید مرتبط با آجیل ممکن است به دلیل محتوای بالای آنها از مواد مغذی مانند اسید فولیک یا اسیدهای ضروری امگا 3 یا امگا 6 باشد که "مایل به تجمع در نواحی جلویی مغز، مربوط به عملکردها است. اجرایی و حافظه».

در هر صورت، دانشمند یادآوری می کند که این یک مطالعه مشاهده ای است که اجازه ایجاد رابطه علت و معلولی بین عوامل را نمی دهد. بنابراین، نتیجه گیری آنها باید از طریق تحقیقات همگروهی و کارآزمایی های کنترل شده تایید شود.

برای میگوئل آنجل مارتینز، استاد پزشکی پیشگیری و سلامت عمومی در دانشگاه ناوارا و یکی از کارشناسان برجسته رژیم غذایی مدیترانه ای در کشور ما، این تحقیق "بسیار جالب" است و همانطور که تحقیقات قبلی انجام داده است، مزایای مرتبط با آن را نشان می دهد. با مصرف آجیل، اگرچه محدودیت هایی دارد.

از سوی دیگر، این متخصص یادآوری می کند که "نسبت دادن یک اثر عالی به یک غذا، بیش از حد خوش بینانه است."

او اصرار دارد که برای سالم بودن غذا خوردن، باید از یک الگوی غذایی پیروی کرد که در مجموع "در مسیر درست حرکت کند". او نتیجه می گیرد که خوردن آجیل، اگر بقیه رژیم فاجعه باشد، کمک چندانی نمی کند.

 

برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ساعت: ۰۴:۵۶:۰۱ توسط:مجتبی موضوع: نظرات (0)