رهاورد دانش رهاورد دانش .

رهاورد دانش

فواید آجیل در بدن

قلب. مصرف آن با کاهش خطر مرگ و میر ناشی از بیماری عروق کرونر همراه است. خرید اینترنتی آجیل اصفهان به عنوان مثال، گردو عملکرد اندوتلیال را در افراد مبتلا به هیپرکلسترولمی بهبود می بخشد.
سندرم متابولیک. خوردن چند بار در هفته خطر ابتلا به دیابت و سندرم متابولیک را تا 32 درصد کاهش می دهد.
سرطان. با افزایش سطح آنتی اکسیدان ها در خون از تشکیل سلول های سرطانی جلوگیری می کنند.
کیسه صفرا. مصرف، طبق یک مطالعه، به معنای کاهش خطر ابتلا به سنگ کیسه صفرا در مردان است.
عملکرد شناختی. در موش ها و افراد نشان داده شده است که آنها عملکرد شناختی را اندکی بهبود می بخشند.
پری بیوتیک ها خوردن پسته و بادام با پوست، تنوع میکروبیوتا را بهبود می بخشد، زیرا آنها به عنوان پری بیوتیک عمل می کنند.


انواع آجیل


آجیل میوه های گیاهانی است که پوسته ای سخت و خشک پوشیده شده و درون آن دانه ای وجود دارد.

از نظر غذایی، طیف گسترده ای از میوه ها در این طبقه بندی گنجانده شده اند، اگرچه سختگیرانه، برخی مانند بادام زمینی را نباید گنجاند، زیرا در سطح گیاه شناسی آنها حبوبات هستند. با این حال، برای نام میوه خشک، تعریف گوارشی، یعنی دانه های روغنی خوراکی، غالب است.

به همین دلیل به میوه های خشک پسته، بادام، فندق، گردو، کاج، پیپ، بادام زمینی، بادام هندی، شاه بلوط می گوییم... مصرف روزانه آنها بدون نمک و مواد افزودنی، یعنی به صورت خام، فواید زیادی برای سلامتی شما به همراه خواهد داشت. ، زیرا اینگونه خواص تغذیه ای بدون تغییر خود را حفظ می کنند.

علاوه بر فواید در سطح قلبی عروقی، گوارشی یا تنفسی، باید گفت که آنها به رشد استخوان ها و عضلات کمک می کنند و برای انواع خاصی از سرطان مفید هستند. در نهایت سطح مواد معدنی خون را بالا نگه می دارند و در نتیجه باروری را بهبود می بخشند.

سالم ترین ها کدامند؟
در ادامه قصد داریم در مورد 5 آجیل سالم صحبت کنیم و اینکه چگونه می توانید از خواص آنها حتی اگر کالری زیادی داشته باشد استفاده کنید.

اول از همه یادآوری می کنیم که کالری دریافتی بالای آنها به این دلیل است که سرشار از چربی های سالم هستند. به همین دلیل، از بین تمام نسخه هایی که می توانید بخرید، همیشه بهتر است از سرخ کردنی ها، با نمک یا عسل خودداری کنید. همیشه روی نسخه های برشته یا خام شرط بندی کنید. در مورد لوبیا بو داده، فایده آن این است که اسید فیتیک، یک ماده ضد مغذی، غیرفعال شده و مواد مغذی بهتر توسط دستگاه گوارش جذب می شوند.

پسته
آنها به عنوان یک میان وعده صبح عالی هستند و همچنین در سس، نان یا سالاد گنجانده می شوند. آنها ویتامین های گروه B، به جز B12، و ویتامین های دیگری مانند A، C و E را فراهم می کنند. خرید اینترنتی پسته تازه و ارزان همچنین غنی از مواد معدنی مانند آهن، منیزیم، پتاسیم، فسفر، روی، کلسیم و سلنیوم هستند.

از سوی دیگر، آنها مقادیر زیادی فیبر، فیتواسترول، مواد آنتی اکسیدانی، چربی های تک غیراشباع و چند غیراشباع (امگا 6 و همچنین مقداری امگا 3) و اسیدهای آمینه را فراهم می کنند.

گردو
گردو یکی از غذاهایی است که بیشترین مقدار آلفا لینولنیک اسید را تامین می کند. علاوه بر این، آنها سرشار از سایر مواد مغذی و چربی های سالم هستند.

از فواید آن باید به این نکته اشاره کرد که محتوای مواد معدنی آن باعث آرامش عضلات و جلوگیری از استرس اکسیداتیو می شود. علاوه بر این، آنها در سطح عروقی خوب هستند، خطر آسیب شناسی های مربوط به قلب را کاهش می دهند و ضد التهاب هستند.

در نهایت، آنها به حفظ یک چهره خوب کمک می کنند، زیرا به لطف محتوای ویتامین E، رطوبت پوست را بازیابی می کنند. همچنین به دلیل محتوای فیبر، عبور روده را تنظیم می کنند، بنابراین با یبوست مبارزه می کنند.

بادام هندی
آنها را به دلیل ارزش غذایی بالا می توان نوعی مولتی ویتامین دانست. آنها مقدار زیادی پروتئین را فراهم می کنند و سرشار از چربی های سالم، ویتامین A، ویتامین E، فولات، فسفر، منیزیم، کلسیم و پتاسیم هستند.

محتوای کلسیم آن‌ها آن‌ها را برای حفظ سلامت استخوان‌ها ایده‌آل می‌کند، اما توصیه می‌شود بیش از 30 گرم در روز (حدود 18 یا 20 واحد) مصرف نکنید. آنها را می توان به تنهایی خورد یا در سالادها و کرم های گیاهی گنجانید یا به شکل یک نوشیدنی گیاهی مصرف کرد.

بادام ها
آنها به دلیل داشتن ویتامین E و B2 و منبع عالی اسیدهای آمینه ضروری یک آنتی اکسیدان عالی هستند. آنها در هر 100 گرم حدود 20 گرم پروتئین به شما می دهند. در میان فواید آن، آنهایی که در سطح عبور روده و پوست تولید می شوند برجسته هستند.

فیبر موجود در آن به آن اثر سیری می دهد، بنابراین می توانید آنها را به عنوان میان وعده مصرف کنید و در صورت بروز یبوست به شما کمک می کنند.

فندق
آنها سرشار از ویتامین E، فیبر و چربی هستند. در واقع 64 درصد آن چربی است، اگرچه ویتامین ها، آنتی اکسیدان ها و مواد معدنی بسیار مفیدی را نیز فراهم می کنند. ترکیبات آن به حفظ سلامتی و جلوگیری از پیری کمک می کند.

اگر می‌خواهید هنگام خوردن آنها فیبر بیشتری دریافت کنید، فراموش نکنید که پوست آنها را بخورید، اگرچه بسیاری از اوقات به پوسته می‌چسبد.


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ساعت: ۰۳:۴۰:۳۰ توسط:مجتبی موضوع: نظرات (0)