رهاورد دانش رهاورد دانش .

رهاورد دانش

در دوران بارداری چه مقدار آجیل باید خورد؟

ما قبلاً می دانیم که اگر نمی خواهید کالری دریافتی را زیاد کنید آجیل فروشی اینترنتی باید از نظر مقدار خودداری کنید. انجمن تغذیه جامعه اسپانیا مصرف هفتگی بین سه تا هفت بار را توصیه می کند. از نظر مقدار، مصرف روزانه شما 30 گرم خواهد بود. برای اینکه زندگی خود را پیچیده نکنید، می توانید آن را با دست خود به عنوان یک معیار محاسبه کنید. به این ترتیب می توانید یک مشت آجیل (با دست بسته) فقط یک بار در روز مصرف کنید.

مراقب تخم مرغ های همزده یا کوکتل های "میوه های خشک" باشید.


ما باید توجه ویژه ای به آنهایی داشته باشیم که به عنوان "تخم مرغ همزده" یا "کوکتل" آجیل شناخته می شوند. اکثر این کیسه‌ها حاوی آجیل هستند، اما در نسخه‌های سالم‌تر نیستند و محصولات دیگری را نیز شامل می‌شوند. معمولاً در این تنقلات، که در آن همه چیز از قبل مخلوط شده است، مقداری آجیل همراه با حبوبات (مانند بادام زمینی، لوبیا یا نخود، سرخ شده یا برشته شده و با نمک)، غلات مانند کیکو (دانه های برشته یا سرخ شده) یافت می شود. ذرت با نمک) یا میوه های کم آب (کشمش، زردآلو خشک، زغال اخته، نارگیل و غیره).

بیشتر آنها با نمک فراوان سرخ می شوند و همچنین می توانند حاوی قندهای اضافه شده و چربی های ناسالم باشند. به همین دلیل است که برای همه به ویژه برای یک خانم باردار مهم است که به برچسب محصولاتی که خریداری می کنید توجه کافی داشته باشند. همیشه به دنبال چیزهای ساده باشید: آجیل (بادام، بادام هندی، گردو، فندق، پسته...) برشته شده و بدون نمک.

 


با سمینار آنلاین "آموزش خواندن برچسب ها هنگام خرید" یاد بگیرید که برچسب های محصولات را تفسیر کنید تا تشخیص دهید سالم هستند یا نه

اما بعد، آیا کیکو را می توان در دوران بارداری خورد؟ شما می توانید، اما با توجه به اینکه این غلات است، نه آجیل و معمولاً به صورت سرخ شده در روغن تصفیه شده و با نمک زیاد فروخته می شود، برای ربکا پاستور، متخصص تغذیه-تغذیه ما، ارزشش را ندارد.

فواید آجیل در بارداری
از جمله فواید آن، آجیل به کاهش سطح کلسترول LDL، کاهش تری گلیسیرید و کندی لخته شدن خون کمک می کند. به همین دلیل، مصرف آن با مشکلات قلبی عروقی کمتر و همچنین کاهش خطر ابتلا به دیابت و محافظت در برابر زوال شناختی همراه است.

 

آجیل و بارداری

 

اما نمی‌توان فراموش کرد که مصرف آجیل در دوران بارداری فواید بسیار مفید دیگری نیز دارد که می‌تواند برخی از ناراحتی‌هایی را که ممکن است در طول ماه‌های انتظار متحمل شویم، قابل تحمل‌تر کند:

به لطف سهم بزرگ فیبر، مصرف منظم آن می تواند به ما در مقابله با برخی از مشکلات روده ای که ممکن است رخ دهد، مانند یبوست، کمک کند.
بیش از 50 درصد از زنان باردار در طول فرآیند بارداری از سوزش سر دل رنج می برند. اگر این مورد شماست، آجیل ها را از دست ندهید، آجیل ها، جویده شده یا آسیاب شده، می توانند به شما در کاهش اسیدیته کمک کنند.
محتوای بالای ویتامین B6 یا پیریدوکسین آن را به یک درمان عالی در برابر تهوع صبحگاهی تبدیل می کند. علاوه بر این، حمل آن‌ها در کیفتان بسیار آسان است، در صورتی که در صورت مشاهده علائم، مجبور شوید به تعداد انگشتان دست دراز کنید.
مقابله با استرس و اضطراب در این زمان انتظار آسان نیست. اگر این مورد شماست، به مصرف روزانه آجیل فکر کنید. همه آنها منیزیم را فراهم می کنند، یک ماده معدنی ضروری که به آرامش عضلات کمک می کند و همچنین خواب را بهبود می بخشد. محتوای بالای امگا 3 آجیل همچنین سطح اضطراب را تنظیم می کند و به عملکرد درست کورتیزول کمک می کند.
البته مصرف آجیل در دوران بارداری باید در عادات سبک زندگی سالم و رژیم غذایی سالم و متعادل گنجانده شود، زیرا رژیم غذایی مادر در دوران بارداری بر رشد جنین در داخل و خارج از رحم تأثیر زیادی دارد.


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ساعت: ۱۲:۵۱:۵۰ توسط:مجتبی موضوع: نظرات (0)