رهاورد دانش رهاورد دانش .

رهاورد دانش

نحوه نگهداری کمپرسور یخچال

 


کمپرسور به وسیله این سطل سفیدی که نمایندگی تعمیرات اسنوا اصفهان روی آن قرار دارد خنک می شود که در عکس مشاهده می کنید. در این ویدیو توضیح می دهم که چگونه از آب باقی مانده از یخ زدایی اواپراتور استفاده می شود و آن را از طریق یک لوله داخلی به این مخزن هدایت می کند تا کمپرسور خنک شود.

نحوه بررسی عملکرد مقاومت یخ زدایی

 


در اینجا می توان مقاومت یخ زدایی برای یخ زدایی اواپراتور را مشاهده کرد، وظیفه یخ زدایی کویل اواپراتور در هنگام یخ زدن را بر عهده دارد، این مقاومت را می توان دقیقاً مانند فن با اتصال آن به پریز 220 ولت بررسی کرد (دفترچه راهنمای دستگاه را بررسی کنید. دستگاه را ببینید که چگونه به چه ولتاژ کار هر دو مقاومت الکتریکی و فن).


نحوه بررسی کاوشگر دما

 

 

ممکن است دو کاوشگر در محفظه فریزر پیدا کنید، یکی دمای محفظه را به واحد کنترل می خواند، دیگری که به عنوان سنسور یخ عمل می کند، معمولاً بین صفحات اواپراتور تعبیه شده است. هر دو به تابلو وصل هستند. البته برای محفظه یخچال دیگری وجود خواهد داشت، برای بررسی آنها باید آنها را از ولتاژ جدا کنید و به وسیله مولتی متر آن را در مقاومت قرار دهید و با موچین اندازه گیری کنید، بسته به پروب باید یک مقدار به ما بدهد. یا دیگری، اما با قرار دادن پروب در فریزر یا حرارت دادن به آن می توانیم مشاهده کنیم که مقدار آن متفاوت است، این بدان معنی است که درست عمل می کند.


نحوه بررسی ترموستات

 

 

در قسمت یخچال یک ترموستات داریم که متشکل از یک رولت و یک لامپ است که دما را می گیرد و اطمینان می دهد که وقتی از دمای تنظیم شده فراتر رفت، دریچه ای را می بندد تا هوا عبور نکند.برای بررسی عملکرد صحیح آن، آن را در دمای کم یا حداکثر قرار می دهیم و در فریزر می گذاریم، باید دریچه را به طور خودکار ببندد.

 

نحوه بررسی فن داخل یخچال

 


فن داخلی وظیفه پخش هوا را هم در قسمت فریزر و هم در یخچال بر عهده دارد.
وقتی مطمئن شدیم که با ولتاژ 220 ولت کار می کند، آن را با دوشاخه به یک شلنگ وصل می کنیم و آن را به پریز برق وصل می کنیم تا بررسی کنیم که روشن شود و درست کار کند.


نحوه تعویض لامپ داخل یخچال

 


برای تعویض لامپ داخلی یخچال ابتدا باید محفظه آن را جدا کنید و برای این کار یک ربع دور در خلاف جهت عقربه های ساعت بچرخانید، پس از برداشتن لامپ را با چرخاندن آن دقیقاً مانند هر لامپی که در خانه داریم شل می کنیم. .

 

برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ساعت: ۰۹:۳۹:۱۸ توسط:مجتبی موضوع: نظرات (0)