رهاورد دانش رهاورد دانش .

رهاورد دانش

اگر می خواهید روش های هوشمندانه ای را دنبال کنید، باید Automatica را ببینید.

در حالی که شبکه‌های دیجیتال هنوز جهانی نشده‌اند، امروز قیمت اینورتر آیمستر هیچ چیز مانع اجرای راه‌حل‌های AI مجزا نمی‌شود. یکی از پیشگامان فرآیندهای تولید هوشمند، پردازش تصویر صنعتی است.

سفر به فضا نشان می دهد که تصویربرداری چقدر پیشرفته است. از سال 2023، ده ماهواره مجهز به سیستم های تصویربرداری چندطیفی ABB به دور زمین می چرخند و اکوسیستم سیاره ما را ثبت می کنند. این سیستم تصاویر ممتاز را با وضوح حداکثر پنج متر ارائه می دهد. یک سیستم تجزیه و تحلیل مبتنی بر هوش مصنوعی که توسط اپراتور ماهواره ای اجرا می شود، تغییرات جهان ما را - چه طبیعی و چه ناشی از مداخله انسانی - در زمان واقعی ارزیابی می کند.

بازگشت به دنیا، به طور دقیق تر به سالن های نمایشگاه اتوماتیکا. غرفه‌دارانی مانند Asentics، Basler، Cognex، MVTec، IDS، IS-RA Vision، Sick یا Stemmer Imaging دوربین‌ها و حسگرها یا نرم‌افزارهایی با هوش مصنوعی یکپارچه را به نمایش خواهند گذاشت. تصویربرداری همچنین برای کاربردهای روباتیک مبتنی بر هوش مصنوعی بسیار مهم است. برای سال‌ها، سیستم‌های بینایی پیش‌نیاز استقلال و انعطاف‌پذیری روبات‌ها بوده‌اند. اگر قرار است روبات ها هوشمندانه عمل کنند، پردازش تصویر با کارایی بالا یکی از الزامات کلیدی خواهد بود.

قدرت محاسباتی به عنوان پایه و اساس هوش مصنوعی

رئیس رباتیک و سیستم های کمکی در Fraunhofer IPA، Dr. ورنر کراوس به طور خلاصه توضیح می دهد: سایر ویژگی هایی که روبات ها برای ادغام در محیط های تولید هوشمند باید داشته باشند به شرح زیر است.

"تصویر یا داده های قدرت اساس عملکرد ربات به کمک هوش مصنوعی است. اما امروزه بیشتر ربات ها به صورت پیش فرض کور کار می کنند. در آینده، ادغام دوربین ها و سنسورهای قدرت باید بخشی از محدوده عملکرد یک ربات استاندارد برای کارخانه هوشمند باشد. محیط آموزش مجازی نیز بسیار مهم است تا بتوانیم واقعاً مستقل عمل کنیم. ربات‌های صنعتی برای تولید داده‌های آموزشی در شبیه‌سازی به یک دوقلو دیجیتال نیاز دارند تا ربات واقعی فوراً تولید شود.

در نهایت، رباتیک همیشه در زمان چرخه حیاتی است، به این معنی که به هوش مصنوعی زمان واقعی با تاخیر کم نیاز دارد. بنابراین، هوش مصنوعی با منابع محاسباتی عظیم از ابری به لبه دیگر حرکت می کند. این به قدرت محاسباتی در کنترلر ربات برای اجرا و آموزش مدل های هوش مصنوعی نیاز دارد.

مغزهای با کارایی بالا برای روبات ها

برای وظیفه واجد شرایط بودن ربات‌های استاندارد برای کاربردهای هوش مصنوعی بدون تلاش زیاد، شرکت‌های جوان و آینده‌دار در حال توسعه راه‌حل‌هایی برای آینده هستند، از جمله Micropsi Industries و Robominds. به نظر می رسد این شرکت ها مصمم به هوشمندسازی روبات ها هستند. کریستین فنک، CSO Robominds: "ما معتقدیم که هر روباتی لایق یک مغز است. ما به Automaticada نشان خواهیم داد که چگونه ربات‌ها را می‌توان با کنترل‌کننده‌های با عملکرد بالا و سیستم‌های پردازش بینایی برای برنامه‌های هوش مصنوعی ارتقا داد و کارکرد آنها را در زمان "برنامه‌نویسی" بسیار آسان می‌کند. ما به عنوان پیشگام هوش مصنوعی واقعی، عصر جدیدی از رباتیک را به نمایش خواهیم گذاشت. ما هدف بلندپروازانه پرتاب را دنبال می کنیم.

موضوع: هوش یکپارچه

سازندگان سیستم های گریپ، از جمله غرفه دارانی مانند Festo، IPR، Onrobot، Schunk و Zimmer Group، نشان می دهند که چقدر هوش به اجزای استاندارد می رسد. با گیره های پیشرفته مجهز به حسگرهای بسیاری، از جمله نرم افزارهای یکپارچه، برنامه هایی مانند جمع آوری زباله را می توان با تلاش نسبتا کمی به طور قابل اعتماد پیاده سازی کرد. بازدیدکنندگان تجاری Automatica همچنین می‌توانند نگاهی دقیق‌تر به ترکیب هیجان‌انگیز کوبات‌ها و سیستم‌های گریپ هوشمند در برنامه‌های آزمایشی مختلف بیندازند.

مفاهیم درون‌شناسی و تولید رویایی

در نتیجه، مگاترندهای شبکه های دیجیتال و هوش مصنوعی عصر جدیدی از اتوماسیون را آغاز می کنند. آنها امکان تحقق مفاهیم داخلی و تولیدی بسیار انعطاف پذیر را فراهم می کنند که تاکنون غیرممکن بود. با پویایی نوآوری فعلی، نمایشگاه تجاری پیشرو امسال بدون شک مهمترین نمایشگاه اتوماتیکا در تمام دوران خواهد بود، با طیف وسیع تری از غرفه داران از شرکت های نوپا گرفته تا غول های صنعتی.

 

برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ساعت: ۰۲:۱۹:۴۶ توسط:مجتبی موضوع: نظرات (0)