رهاورد دانش رهاورد دانش .

رهاورد دانش

محتوای کالری و اثرات مفید گردو بر سلامتی

01.01.2022 غذاهای فوق العاده
محتوای کالری گردو بسیار بالا است، آجیل فروشی شاهین شهر زیرا اکثر آنها چربی های سالم هستند، اما حاوی مقدار قابل توجهی پروتئین نیز هستند.

اثر حمایتی آن برای سلامتی در بسیاری از موارد ثابت شده است، زیرا عمدتا حاوی چربی های غیراشباع است. این نوع چربی در برابر بسیاری از بیماری های مختلف مانند بیماری های قلبی محافظت می کند.

مصرف منظم آجیل به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سالم منجر به افزایش وزن نمی شود و حتی می تواند به کاهش وزن کمک کند. با این حال، مهم است که دوزها را تحت کنترل نگه دارید. دستورالعمل های بهداشت عمومی توصیه می کند که حداقل چهار روز در هفته باید 30 گرم دانه های روغنی مصرف کنید. برای سالم ترین راه حل، توصیه می شود انواع بدون نمک را انتخاب کنید.

کالری و ترکیب غذایی 100 گرم گردو

محتوای کالری گردو نیز نشان می دهد که این ماده غذایی بسیار مقوی است و ترکیبات غذایی آن متعادل است. منبع عالی چربی و فیبر است و همچنین حاوی مقدار قابل توجهی پروتئین است.


پروتئین کربوهیدرات که از آن قند چربی فیبر کالری

15.2 گرم 7 گرم 2.6 گرم 65.2 گرم 6.7 گرم 654
مواد معدنی و ویتامین های گردو
تعداد زیادی از ویتامین ها و مواد معدنی مهم گردو برای فهرست کردن بسیار زیاد است. برخی از اجزای آن یک و نیم برابر میزان مصرف روزانه تعیین شده برای بدن بزرگسالان است.

ویتامین B1: 0.341 میلی گرم 31٪
ویتامین B2: 0.15 میلی گرم 10.7٪
ویتامین B6: 0.537 میلی گرم 38.4٪
ویتامین B9: 98 میکروگرم 49٪
روی: 3.09 میلی گرم 30.9٪
فسفر: 346 میلی گرم 49.4 درصد
پتاسیم: 441 میلی گرم 22.1٪
منیزیم: 158 میلی گرم 42.1٪
منگنز: 3414 میلی گرم 171 درصد
مس: 1586 میلی گرم 159%
آهن: 2.91 میلی گرم 20.8٪
فواید سلامتی
سرشار از چربی های سالم و فیبر، مصرف دانه های روغنی مانند گردو می تواند فواید زیادی از جمله پیشگیری از بیماری ها و بهبود هضم داشته باشد.

آجیل کالری بالایی دارد، اما چاق کننده نیست

چندین مطالعه مشاهده ای نشان داده است که مصرف منظم گردو با افزایش وزن ارتباطی ندارد و حتی ممکن است از آن جلوگیری کند.


یک مطالعه 28 ماهه روی رژیم غذایی 8865 مرد و زن نشان داد کسانی که دو وعده یا بیشتر آجیل در هفته می‌خورند نسبت به کسانی که هرگز یا به ندرت آجیل نخورده‌اند، 31 درصد کمتر در معرض افزایش وزن قرار دارند. بنابراین می توان بیان کرد که مصرف منظم گردو با افزایش وزن، شاخص توده بدنی (BMI) یا دور کمر ارتباطی ندارد.

در مطالعات کنترل شده که شرکت کنندگان مجبور بودند از رژیم غذایی سخت پیروی کنند، افزودن بسیاری از انواع آجیل باعث تغییر در وزن بدن نمی شد. مهمتر از آن، در مطالعاتی که گردو به رژیم غذایی افرادی که مطابق میل آنها غذا می خوردند اضافه شد، مصرف گردو منجر به افزایش وزن نشد.

می تواند اشتها را کاهش دهد و احساس سیری را افزایش دهد
افزودن آجیل به رژیم غذایی می تواند گرسنگی را کاهش دهد و برای مدت طولانی تری احساس سیری کند.

در یک مطالعه، به بیش از 200 نفر گفته شد که یک وعده آجیل را برای میان وعده بخورند. نتیجه این بود که آنها بعداً کالری کمتری خوردند. تصور می شود که اثرات سرکوب کننده اشتها آنها احتمالاً به دلیل افزایش تولید هورمون های پپتید YY (PYY) و/یا کوله سیستوکینین (CCK) باشد که هر دو به تنظیم اشتها کمک می کنند. بر اساس این نظریه، محتوای پروتئین بالا و چربی غیراشباع ممکن است مسئول این اثر باشد.


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ساعت: ۰۸:۲۸:۰۳ توسط:مجتبی موضوع: نظرات (0)